פופולריזציה של המתמטיקה- הבזקים מהנעשה בעולם
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: נצה מובשוביץ-הדר
תקציר: במאמר, בעקבות הצער על הדימוי השלילי של המקצוע- שיש בו משום החמצה לא רק ליחיד אלא לחברה כולה, מציעה המחברת להירתם לפופולריזציה של המתמטיקה. יש, לדעתה, להגביר את המודעות לטבעה כדיסציפלינה שכל אחד יכול להינות ממנה, גם אם מיעוט קטן בלבד הוא בעל יכולת ליצור בה. במאמר מובאות דוגמאות לטיפול במהפך המתבקש.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
רב שיח בנושא: מתמטיקה- המסנן הקריטי
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבו: נסים ברדה, עודד טירה, אדיר כהן, יאיר קארו, מנחם שטיינר, דרור שליט ודני רופ.
תקציר: רב השיח עוסק בשני היבטים מרכזיים: תרומת החינוך המתמטי להתפתחותם המקצועית של המשתתפים ברב- השיח וחשיבותו של חינוך מתמטי הולם לעתידה של החברה, הכלכלה והביטחון במדינת ישראל.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
רב-שיח בהשתתפות רכזות מתמטיקה מאזור חיפה בנושא: תוכנית לימודים מודולארית- החלום ושברו
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבו: ורדה זיגרסון, נעמי בוחניק, סמדר זמיר, טובה ליבמן, מירה נאומן וצביה פרנס.
תקציר: ברב שיח מוצג בקצרה מבנה תכנית בחינות הבגרות המודולאריות, הרציונל שמאחוריה ומוצגים הקשיים ביישומה. מטרת הרב-שיח היא להעלות למודעות ולסדר היום את השאלה- האם אכן זו התכנית שתשפר את החינוך המתמטי בארץ, ובנוסף, לחדש בדחיפות את הדיון האם להשאירה כפי שהיא או לפעול לשינוייה.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007