תקציר: בעליה להר תבור היכן המטפס נמצא במקום התלול ביותר?
חקירה בעזרת יישום דינאמי תכונת הקעירות של פונקציה כלפי מעלה וכלפי מטה.
מעקב אחר שיפוע המשיק ומיקומו מעל ומתחת לגרף תרמוז לנו על נקודת הפיתול.
כאן המקום לדון בקשר בין גרף הפונקציה לגרף הנגזרת הראשונה וכן גם הנגזרת השנייה.
הפעילות מלווה ביישומון דינאמי ובסרטונים:
שלוש פרבולות ולהן שלוש פונקציות קדומות
הפעילות עוסקת בקשר בין גרף פונקציית הנגזרת לגרף הפונקציה הקדומה. בשאלה מתבוננים בשלושה טיפוסים של פרבולות שהן נגזרות של שלושה טיפוסים של פונקציה ממעלה שלישית. נחקור כיצד צורת הפרבולה כשהיא נגזרת משפיעה על אופיין של נקודות הפיתול של הפונקציה הקדומה.
הפעילות מלווה ביישומון דינאמי ובסרטונים:
נושא: קעירות ונגזרת שנייה
תקציר: פעילות בה חוקרים בעזרת יישומון את מושג הקעירות כהסתכלות על אופן ההשתנות של קצב השינוי, או במילים אחרות הפעילות עוסקת בתכונת הקעירות של פונקציה לפי בחינת קצב השינוי של העלייה (או הירידה) של הפונקציה.
אם הפונקציה עולה וקעורה כלפי מעלה, אז ככל ש-x גדל, הפונקציה עולה בקצב יותר ויותר מהר. אם הפונקציה קעורה כלפי מטה, אז ככל ש-x גדל, הפונקציה עולה אך בקצב איטי יותר ויותר.
בפעילות המחשה ויזואלית, בעזרת צביעה בכוון שונה של שני משולשים ישרי זווית הסימטריים זה לזה.
הפעילות מלווה ביישומון דינאמי ובסרטונים המדגימים ומסבירים: