מן הפנים אל החוץ

כיתה: ט-י

תאור: פיצוחדף עבודהיישום דינאמי - משולש לבעית חקר האם וכיצד ניתן לבנות משולש מנקודות אמצעי הצלעות. הבעיה גם מורחבת למרובעים וניתן לחקור בעזרתה יישום דינאמי - מרובע

 

 


Sample Image

שעשועי משולשים

כיתה: ז-י"ב

תיאור: הפיצוח עוסק בפיתוח הראיה המרחבית ומציאת חוקיות מעניינות תוך הסתכלות במשולשים שווי צלעות.
הבעיות בפיצוח דורשות להסתכל בצורה הגיאומטרית השלמה ובחלקיה,
למנות משולשים ולמצוא את החוקיות העומדת מאחורי המנייה ואף הכוונה להוכחת החוקיות באופן אלגברי.
הבעיות מדורגות בקושי ומתאימות לתלמידים החל מכיתה ז'. (לגילאי 9-99).

 

 


על כנפי הדמיון

כיתה: ט-י'

תיאור: אוסף בעיות בלתי שגרתיות, המתארות מבנה של גינה ציבורית, ופתרונן בעזרת דמיון משולשים. הבעיות מדורגות לפי רמת הקושי.

 

 


Sample Image

קיפולי נייר גיאומטריים

כיתה: ז-ט'

תיאור: הפיצוח עוסק בגילוי תכונות גאומטריות של המשולש, הטרפז והמקבילית בעזרת קיפולי נייר.

הפעילות כוללת שימוש במושגים של קטע אמצעים במשולש ובטרפז, סכום זוויות במשולש ושטחים.

לסיום מובאת הצעה לחידה, פעילות חקר של משולש מצרי, בעל השלשה הפיתגורית המפורסמת 3:4:5.
נשמח לקבל פתרונות!

תודות ליפית אביטל שתרמה לנו מעבודתה.

בנוסף, לעיונכם: קיפולי נייר מתמטיים- אוסף קישורים למאמרים, פעילויות, אתרים ומצגות המוקדשים לאוריגמי ומתמטיקה.


 

http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/pitzuah/geometric_thinking_exercise/geo1.png

תרגיל חשיבה גיאומטרי

כיתה:

תיאור: פרופ' עמוס ארליך משתף אותנו בפעילות בנושא הוכחה. תלמידים מתלבטים כיצד להוכיח 
שסכום הזויות במשולש הוא 1800 כאשר נתונה הנחת היסוד סכום הזוויות במרובע.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos