מן הפנים אל החוץ
כיתה: ט-י
תאור: פיצוח, דף עבודה, יישום דינאמי - משולש לבעית חקר האם וכיצד ניתן לבנות משולש מנקודות אמצעי הצלעות. הבעיה גם מורחבת למרובעים וניתן לחקור בעזרתה יישום דינאמי - מרובע
כיתה: ז-י"ב
תיאור: הפיצוח עוסק בפיתוח הראיה המרחבית ומציאת חוקיות מעניינות תוך הסתכלות במשולשים שווי צלעות.
הבעיות בפיצוח דורשות להסתכל בצורה הגיאומטרית השלמה ובחלקיה,
למנות משולשים ולמצוא את החוקיות העומדת מאחורי המנייה ואף הכוונה להוכחת החוקיות באופן אלגברי.
הבעיות מדורגות בקושי ומתאימות לתלמידים החל מכיתה ז'. (לגילאי 9-99).
על כנפי הדמיון
כיתה: ט-י'
תיאור: אוסף בעיות בלתי שגרתיות, המתארות מבנה של גינה ציבורית, ופתרונן בעזרת דמיון משולשים. הבעיות מדורגות לפי רמת הקושי.
כיתה: ז-ט'
תיאור: הפיצוח עוסק בגילוי תכונות גאומטריות של המשולש, הטרפז והמקבילית בעזרת קיפולי נייר.
הפעילות כוללת שימוש במושגים של קטע אמצעים במשולש ובטרפז, סכום זוויות במשולש ושטחים.
לסיום מובאת הצעה לחידה, פעילות חקר של משולש מצרי, בעל השלשה הפיתגורית המפורסמת 3:4:5.
נשמח לקבל פתרונות!
תודות ליפית אביטל שתרמה לנו מעבודתה.
בנוסף, לעיונכם: קיפולי נייר מתמטיים- אוסף קישורים למאמרים, פעילויות, אתרים ומצגות המוקדשים לאוריגמי ומתמטיקה.
כיתה:
תיאור: פרופ' עמוס ארליך משתף אותנו בפעילות בנושא הוכחה. תלמידים מתלבטים כיצד להוכיח
שסכום הזויות במשולש הוא 1800 כאשר נתונה הנחת היסוד סכום הזוויות במרובע.