סרטון המציע אסטרטגיות הערכה מתאימות לשיפור למידת המתמטיקה של תלמידי חטיבת הביניים בישראל - לקחים בעקבות הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה.
מחקר במימון משרד המדענית הראשית של משרד החינוך. חברות הסגל מיכל איילון וטלי רוה, והדוקטורנטיות סוהא רואשדה ורובא זערורה, החוג לחינוך מתמטי, אוניברסיטת חיפה
שם המרצה: פרופ' רוזה לייקין, ראש החוג לחינוך מתמטי באוניברסיטת חיפה, יו"ר ועדת המקצוע מתמטיקה, משרד החינוך.
תקציר: בהרצאה מוצגים עקרונות פיתוח תוכנית הלימודים החדשה לחטיבה העליונה כפי שבאים לידי ביטוי במסמך באתר המפמ"ר.
בהרצאה פרופ' רוזה לייקין דנה בסוגיות הבאות:
א. העקרונות המנחים של תכנית הלימודים
ב. העקרונות והמבנה של תוכנית הלימודים לחט"ע ב-4 רמות.
ג. השינויים בתוכנית הלימודים עבור תלמידים עם פוטנציאל גבוה במתמטיקה.
ד. שאלות פתוחות הקשורות לסוגיות בהערכה.
ה. ההרצאה.
שם המרצה: ד"ר גילה רון
תקציר: ההרצאה עוסקת בהוכחות בדרך השלילה מתוכנית הלימודים של כיתה ט, במיומנויות הדרושות להבנת הוכחות אלה, ובדרכים לפתח אותן.
למצגת
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה.
שם המרצה: פרופ' רוזה לייקין
תקציר: פרופ' רוזה לייקין מסבירה מהי הצטיינות במתמטיקה וכיצד ניתן לטפח תלמידים מצטיינים ומחוננים בתחום זה.
מקור: מטח.
שם המרצה: ד"ר לאה דולב
תקציר: העוצמה המוטיבציונית והעוצמה הקוגניטיבית של משימה מתמטית.
למצגת
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה.
שם המרצה: איריס כהנא
צפיה מונחית: דף פעילות
תיאור: בהרצאה מובא תיאור המבנה האקסיומטי של הגיאומטריה האוקלידית (מושגי יסוד, הגדרות, הנחות יסוד ומשפטים). איריס דנה בסוגים שונים של הגדרות, בחשיבות של ההוכחה הפורמלית ומציעה כלים פדגוגיים שייסייעו למורים ולתלמידים. ההרצאה משמשת כמסגרת להוראת הגיאומטריה בחט"ע.
שם המרצה: אפרת מימון.
תקציר: רצף בהוראת הגיאומטריה מתוך הסתכלות על מה שנעשה בכיתה ט' בעקבות עדכון התכנית החדשה.
למצגת
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה.