על"ה 53 תשע"ו, 2016

front cover alle 53תוכן עניינים

 

גליון מלא להדפסה

דבר המערכת

להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה שלadobe acrobat reader  ו Javaבדפדפן השונה מכרום.

 

 

 

 


 

 

מה בין "האתגר 5" להצטיינות בהוראה?

כתב: יניב ביטון.

מדור: אפשר גם אחרת.

תקציר: המאמר מציג את הפרויקט "האתגר 5", מיזם שמטרתו לספק מאגר תוכן איכותי עבור מורים למתמטיקה ותלמידים הלומדים ברמת 5 יחידות לימוד, ומדגים 6 עקרונות הוראה המשתקפים בסביבת ההוראה/ למידה של הפרויקט.

מקור: על"ה 53, תשע"ו 2016.


 

על פרקטלים, שטחים וטורים גאומטריים אינסופיים

כתבו: עטרה שריקי וליאורה נוטוב.

מדור: אפשר גם אחרת.

תקציר: המאמר מציג בקצרה את הגאומטריה הפרקטלית, ומדגים כיצד ניתן לשלבה בהוראת הנושא 'סדרות גאומטריות' במטרה לפתח אינטואיציה להתכנסות של סדרות.

מקור: על"ה 53, תשע"ו 2016.


 

 

שיטה למציאת המשיק המשותף לשני מעגלים משיקים והרחבתה למעגלים נחתכים וזרים

כתב: אמיר בן בסט.

מדור: חקירה מתמטית.

תקציר: המאמר מציג דרך לא שגרתית למציאת משוואת המשיק המשותף לשני מעגלים המשיקים זה לזה, בנקודת ההשקה שלהם, ובודק כיצד ניתן ליישם את דרך הפתרון ולפרש אותה, גם במקרה של מעגלים נחתכים, ובמקרה של מעגלים זרים.

מקור: עלה 53, תשע"ו 2016.


האלגוריתם של שמיר לחלוקת סוד

כתב: יוסי עטיה.

מדור: מעבר לאופק.

תקציר: המאמר מציג, באמצעות כלים מתמטיים פשוטים, המצויים באמתחתם של תלמידים, ולא רק המצטיינים שבהם, רעיונות מתמטיים העומדים בבסיס האלגוריתם של שמיר לחלוקת סוד.

מקור: עלה 53, תשע"ו 2016.


 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos