מה בין "האתגר 5" להצטיינות בהוראה?
כתב: יניב ביטון.
מדור: אפשר גם אחרת.
תקציר: המאמר מציג את הפרויקט "האתגר 5", מיזם שמטרתו לספק מאגר תוכן איכותי עבור מורים למתמטיקה ותלמידים הלומדים ברמת 5 יחידות לימוד, ומדגים 6 עקרונות הוראה המשתקפים בסביבת ההוראה/ למידה של הפרויקט.
מקור: על"ה 53, תשע"ו 2016.
על פרקטלים, שטחים וטורים גאומטריים אינסופיים
כתבו: עטרה שריקי וליאורה נוטוב.
מדור: אפשר גם אחרת.
תקציר: המאמר מציג בקצרה את הגאומטריה הפרקטלית, ומדגים כיצד ניתן לשלבה בהוראת הנושא 'סדרות גאומטריות' במטרה לפתח אינטואיציה להתכנסות של סדרות.
מקור: על"ה 53, תשע"ו 2016.
שיטה למציאת המשיק המשותף לשני מעגלים משיקים והרחבתה למעגלים נחתכים וזרים
כתב: אמיר בן בסט.
מדור: חקירה מתמטית.
תקציר: המאמר מציג דרך לא שגרתית למציאת משוואת המשיק המשותף לשני מעגלים המשיקים זה לזה, בנקודת ההשקה שלהם, ובודק כיצד ניתן ליישם את דרך הפתרון ולפרש אותה, גם במקרה של מעגלים נחתכים, ובמקרה של מעגלים זרים.
מקור: עלה 53, תשע"ו 2016.
כתב: יוסי עטיה.
מדור: מעבר לאופק.
תקציר: המאמר מציג, באמצעות כלים מתמטיים פשוטים, המצויים באמתחתם של תלמידים, ולא רק המצטיינים שבהם, רעיונות מתמטיים העומדים בבסיס האלגוריתם של שמיר לחלוקת סוד.
מקור: עלה 53, תשע"ו 2016.