משחקי קופסה תשע"ז

LOGO


בית ספר: עירוני ג', מודיעין.

שמות התלמידים: ירין שטרית, מיכל ליבוביץ, מיכל אלישע ועמית טויטו.

מורה מנחה: אורנה בלום.

תיאור: מהלך המשחק: כל המשתתפים מתחילים ביחד (מהקצוות השונים) ומשחקים במקביל (כל אחד פותר את המשימות שלו בנפרד).

המנצח: הראשון שיפתח את המנעול וינטרל את הפצצה לפני שהזמן ייגמר .

איך המשחק יתרום לשיפור הידע?

המשחק ידרוש מהמשתתפים לענות על שאלות מתמטיות ברמה גבוהה אשר ידרשו ריכוז, סבלנות וחשיבה מחוץ לקופסא.

זכה בפרס "סרטון מצטיין"

הוראות המשחק


בית ספר: הרב תחומי למדעים ואומנויות, נהריה.

שם התלמידים: לינוי גבע, עדן לייב, שירה אילוז, רועי פז, אלעד קומיסר, יולי רוזנשיין.

מורה מנחה: שושנה אלבז.

תיאור: משחק המיועד לשני תלמידים מכיתה ט' ומעלה, מטרת המשחק היא לעבוד בשיתוף פעולה ולעבור את השלבים השונים עד לפתיחת התיבה.

זכה בפרס "משחק מהנה"


 

בית ספר: נחשון, חבל מודיעין.

שם התלמידים: יונתן איזנברג, שירה מצויינים, הדס ודעי.

מורה מנחה: רחל בוארון.

תיאור: מטרתו של המשחק "בום" הוא לשפר את הבנת המשתתפים במערכת הצירים ובפונקציות משוואות הישר.

זכה בפרס "משחק מתמטי מלמד"

הוראות המשחק


בית ספר: קציר א', רחובות.

שם התלמידים: מאיה לרמן ועלמה איפרגן.

מורה מנחה: נאוה מזרחי.


בית ספר: עירוני ה', מודיעין.

שם התלמידים: גלי שחר, איה רום, רותם צבירן.

מורה מנחה: יעל גרוסמן מזא"ה.

תיאור: המשחק מבוסס על משחק איקס עיגול המוכר והידוע. לקחנו את לוח איקס עיגול ובנינו לוח מורחב – לוח הבסיס של תשעה לוחות. המשחק מתקדם דרך מילוי משבצות במספרים כאשר לכל שורה יש את פעולות החשבון המתאימות לה (פרוט בהמשך). מטרת המשחק היא יצירת רצף נצחונות בלוח הבסיס דרך ניצחונות בלוחות הקטנים. 

זכה בפרס ה"מקוריות"

הוראות המשחק


בית ספר: עמקים, תבור.

שם התלמידים: אסף לומר, אופק זכריה, שחר עמיר.

מורה מנחה: חגי שחם.

תיאור: לשפר מיומנות פתרון משוואות ריבועיות ומציאת ייצוגים אלגבריים לפי נתונים על הגרף. ע"י מציאת נק' חיתוך עם הצירים, מציאת ציר סימטריה, פתרון משוואות ריבועיות, מציאת ייצוג אלגברי של פרבולה.

זכה בפרס "משחק מתמטי מלמד"

הוראות המשחק


בית ספר: נעמת, רחובות.

שם התלמידים: אלעזר לגזיאל, ולריה קולסניק, אנה קריאצ'קו, אופיר גוואנגול, גפן שרעבי, אלמוג מליקר.

מורה מנחה: ענבר קמיר-לוי.

תיאור: מטרת המשחק היא להיות המשתתף הראשון שהוריד את כל האבנים מהתושבת האישית שלו לשולחן. זמן המשחק לתור מוגבל לדקה אחת. בכל תור מורידים אבן משחק אחת מן התושבת הראשית לשולחן, או לוקחים אבן מהקופה.

זכה בפרס "הערכה חלופית"

הוראות המשחק


בית ספר: נופר שחקים, נהריה.

שם התלמידים: רהב רמי, רון חוגי ושוהם שוורץ .

מורה מנחה: חגית מנדלוביץ' מירקין.

תיאור: מטרת המשחק היא לטפס בשלבים ולהגיע עם השחקן לחור העליון שבלוח המשחק.


בית ספר: תיכון אורט נעמי שמר, גן יבנה.

שם התלמידים: גאיה יעקובסון, דנור בלטר, עמית צדיק, רוני רז ותום יובל.

מורה מנחה: הדס בן ארצי וענת בסל.

תיאור: משחק על בסיס המונופול ומטרת המשחק - להיות המשתתף האחרון שלא פשט את הרגל, כלומר השחקן האחרון שנשאר לו כסף.

הוראות המשחק


בית ספר: אורות עציון בנות, אפרת.

שם התלמידים: איילה פלוס,רננה שטכלברג, יעל הלברשטט, הודיה מאיר.

מורה מנחה: איילת בן שאול.

תיאור: מטרת המשחק: לצבור את מירב הנקודות עד סוף המשחק. המנצח הוא מי שמסיים את המשחק עם כמות הנקודות הגדולה ביותר. המשחק נגמר לאחר שכל שחקן שיחק 5 תורות.

הוראות המשחק


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos