תוכן עניינים
להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה של adobe acrobat readerו Java בדפדפן השונה מכרום.
תגובה למאמר: "לא על החשבון הדיפרנציאלי לבדו" (אריה רוקח, על"ה 29)
מדור: קוראים כותבים
כתב: יוסף בראל
תקציר: בחומר מתייחס הכותב למאמר של אריה רוקח, שפורסם בעל"ה 29. המאמר עסק בפתרון בעיית ערך קיצון תוך שימוש בשיקולים גיאומטריים בלבד. בחומר מובאת הוכחה נוספת לכך שבין כל המשולשים החסומים במעגל נתון, הגדול ביותר בשטחו הוא המשולש שווה הצלעות.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: בעיה לעניין
כתבה: רוזה לייקין
תקציר: במאמר מזמינה המחברת את הקוראים למצוא את העקום התוחם פריסה של גליל קטום ומציעה חמש דרכים שונות לפתרון הבעיה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: זה רעיון
כתב: פתחי סלאח
תקציר: בחומר מביא המחבר הוכחות של טענות שהופיעו בבחינות הבגרות בשנים האחרונות. הטענות הופיעו כחלק משאלה בבחינה העוסקת באינדוקציה מתמטית. המחבר מציע מגוון דרכים להוכחה ללא אינדוקציה מתמטית.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מי צריך מתמטיקה? העיתונאי אבי כצמן משוחח עם עופר ליבה
מדור: מי צריך מתמטיקה?
כתב: עופר ליבה
תקציר: במאמר מציג עופר ליבה את תפיסתו ביחס למתמטיקה כפי שעלתה בראיון אישי עם העיתונאי אבי כצמן. הראיון ששודר ברדיו ירושליים לפני כארבע שנים, במסגרת התוכנית השבועית: "שישה מאזינים ואורח".
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מלימודי המתמטיקה האלמנטרית לעבודה נסיונית בלימודי הנדסה
מדור: בטעם של פעם
כתב: אריה כרוך ז"ל
תקציר: בחומר מובאים כלשונם ההקדמה והפרק השני בחוברת בשם "מלימודי המתמטיקה האלמנטרית" שכתב מורה למתמטיקה- אריה כרוך ז"ל. החוברת התפרסמה בהוצאת "השכלה" בשנת תרפ"ח. הפרק המובא כאן מתאר דרך ממחישה לטיפול במשפטים בגיאומטריה העוסקים במצולעים שווי שטח.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
איפה פוגשים השברים את השקולים להם? האם יכול מפגש זה להתרחש בבית הספר היסודי?- חלק א'
מדור: מחקר
כתבו: אילנה ארנון, פרלה נשר ורנטה נירברג
תקציר: במאמר מתארות המחברות מחקר שערכו ביחס להבנת מושג השבר כמחלק שקילות. המחקר נעשה תוך למידה בעזרת התוכנה "שמש" המאפשרת בניית ייצוגים לשברים, המדגישים את תכונתם כמחלקות שקילות.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: צימוקים
כתב: יפים כץ
תקציר: במאמר מציג המחבר פתרון של שאלה מבחינת הבגרות של קיץ תשנ"ב ומדגיש מכשולות בגזירת פונקצית שורש, ובחיושבי גבולות, לצורך מציאת אסימפטוטות.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004