תוכן עניינים
להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה של adobe acrobat readerו Java בדפדפן השונה מכרום.
מדור: צימוקים
כתבה: קלרה זיסקין
תקציר: במאמר מתארת המחברת כיצד במטרה להגיע לתוצאה "יפה" בגזירת פונקציות שורש, נעשה שימוש שגוי בחוקי חזקות ושורשים.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: מנסיוננו
כתבה: נצה מובשוביץ-הדר
תקציר: במאמר מציגה המחברת את יתרונותיהן הדידקטיים של "הוכחות שקופות"- הוכחות המטפלות במקרים פרטיים באופן הניתן להכללה ברורה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מיומנו של מורה: משפט הפוך מעניין, בעקבות שאלה של תלמידה
מדור: מנסיוננו
כתב: אבי סיגלר
תקציר: במאמר משתף המחבר את הקוראים בחוויה אישית שחווה בכיתתו- גילוי משפט מעניין בגיאומטריה, כמשפט הפוך לטענה שגרתית. המשפט ההפוך נוסח על ידי תלמידה כשאלה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
צא ולמד מתמטיקה כחלק מתרבות העם: זיקתו של החינוך המתמטי ההומניסטי לתרבות העם
מדור: היסטוריה
כתבה: עדה קצף
תקציר: במאמר מתוארת החשיבות של ההתייחסות אל ההיסטוריה של המתמטיקה במהלך ההוראה ומוצעת פעילות המתאימה לשילוב בכיתה במסגרת לימודי הגיאומטריה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
חבית היין של קפלר- פתרון בסביבה של גיאומטריה דינמית
מדור: היסטוריה
כתבה: בת-שבע שכטר
תקציר: במאמר מטופלת בעיית הנפח של חביות היין של קפלר, בה טיפלו אלה שמוקלר וזיוה שחם בעל"ה 30. שם התבצעה החקירה באמצעות חשבון דיפרנציאלי. כאן מתואר חקר הבעיה בסביבת לומדה של גיאומטריה דינמית.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
להיות מתמטיקאי אמיתי- כל אחד יכול!
מדור: חקירה מתמטית
כתבה: עטרה שריקי
תקציר: במאמר מתואר תהליך גילוי של תכונה מעניינת של מונומים אי-זוגיים. החקירה המתמטית מבוצעת על פי המודל: "מה אם לא", המאפשר להפיק שאלות חקר מכל בעיה שגרתית בספרי הלימוד.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: איגרת פרידה
כתבה: מרים עמית
תקציר: בחומר מובאת איגרת פרידה של דר' מרים עמית, אשר סיימה לאחרונה את תפקידה כמפמ"רית.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004