להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה של adobe acrobat reader ו Java בדפדפן השונה מכרום.
תרומתם של יישומי הלוח האינטראקטיבי למהלך הדיון הכיתתי
כתבה: אלינה אנגל
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: מחקרה של אלינה אנגל בהנחיית פרופסור מיכל ירושלמי, העוסק בשילוב לוח אינטראקטיבי בשיעורי מתמטיקה, ותרומתו להתפתחות דיון, גם בכתה של תלמידים מתקשים.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
מה יודעים מורי מתמטיקה ומתכשרים להוראה אודות תולדות המתמטיקה?
כתב: אביקם גזית
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: מחקר הבודק את הידע של המורים והסטודנטים להוראה, בהיסטוריה של המתמטיקה, תוך כדי שימת דגשים על חשיבותה בהבנת החומר הנלמד.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
ריבוי פתרונות לבעיה בגאומטריה והכללת הבעיה
כתבו: רוזה לייקין, ענת לבב-ויינברג ואינה ולטמן
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: המאמר מציג מספר רב של פתרונות לשאלה אחת, המאפשרים הכללה מעבר לנתוני הבעיה המקורית. הצגת ריבוי הפתרונות בפני התלמידים מהווה קרקע פורייה להתפתחות ולקיום דיון בכתה.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
התפתחות מקצועית בשילוב טכנולוגיה בהוראת המתמטיקה
כתבה: דבורה גורב
מדור: מיומנה של מורה
תקציר: ד"ר דבורה גורב חושפת בפנינו את ההתלבטויות שלה במהלך שילוב טכנולוגיה בכתתה כמורה וכמורת מורים וכיצד התבצעה פריצת הדרך האישית שלה והטמעתה של הטכנולוגיה בקרב סטודנטים להוראה.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
הצצה לעולם האוריגמי
כתבו: אילן גריבי וגדי וישנה
מדור: מעבר לאופק
תקציר: ההצצה לעולם האוריגמי של אילן גריבי וגדי וישנה והחשיפה לרעיונות המתמטיים הגלומים בו, פותחת בפנינו חלון לשאלה, כיצד ניתן לשלב את העולם הזה בהוראת המתמטיקה בבתי הספר העל-יסודיים.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.