מתמטיקה בחינוך היסודי- מנין ולאן?
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: פרלה נשר
תקציר: במאמר סקירה היסטורית של תוכניות הלימודים במתמטיקה לביה"ס היסודי בעשורים האחרונים, ובספרי הלימוד בהתאם.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
טיפוח מצוינות במתמטיקה- מנין ולאן?
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: אורית זסלבסקי
תקציר: ההכרה בנחיצות של תכניות לטיפוח מצוינות במתמטיקה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות. במאמר מועלות לדיון ולמחשבה סוגיות בעייתיות הקשורות לתכנון ולהפעלה של תכניות לטיפוח מצוינות במתמטיקה בבית הספר.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: ליאורה לינצ'בסקי
תקציר: במאמר, מנתחת המחברת את מצבן של האוכלוסיות החלשות במערכת החינוך בישראל. המחברת קוראת לעוסקים בחינוך להעדיף 'פתיחת דלתות' לתלמידים המתקשים על פני דאגה לכך ש'המסננת' (הערכת הישגים במתמטיקה) תמשיך לבצע את תפקידה.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007