הוראת מתמטיקה בביה"ס העל יסודי- מנין ולאן? מצוקת המורים למתמטיקה

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתבה: נעמי צ'יזיק

תקציר: במאמר מציגה המחברת מנסיונה את הקשיים העומדים מול המורה למתמטיקה בישראל של שנות האלפיים. גורמים רבים משפיעים על עבודת המורה למתמטיקה, מעורבים בה ומתערבים בה. 

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


פיתוח תכניות הלימודים במתמטיקה בישראל- מנין ולאן?

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתב: מיכאל משלר

תקציר: במאמר מוצגת סקירה של חלק מהמטרות שעמדו בפני מחברי תוכניות הלימודים במתמטיקה בכל הרמות של בית הספר. המחבר מצביע על הישגים ועל כישלונות, ומציע מטרות אחדות שלדעתו יש לשאוף להשגתן בתוכניות החדשות.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


מתמטיקה כחלק מהתרבות האנושית וההשכלה הכללית

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתב: רון נעמן

תקציר: במאמר מוצגת אמונתו של המחבר שלימודי המתמטיקה (ולא האריתמטיקה לבדה) הינם הזדמנות להנחיל לכל אדם דרך חשיבה רציונאלית, המאפשרת לשפוט בכלים ברורים מה נכון ומה אינו נכון, אילו עובדות ניתן להוכיח ומה מבדיל בינן לבין אמונה דתית. לדעתו, דרך חשיבה זו היא הבסיס להתפתחות מדעית טכנולוגית.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos