שימוש בשגיאות של תלמידים כמנוף לשיפור הלמידה ולהעמקת הידע המתמטי

מדור: מאמרים פרי עטן של חברות צוות "קשר חם"

כתבה: חמוטל דוד

תקציר: המאמר דן במושגים: הבנה, ידע וחשיבה מתמטיים, בהגדרותיהם ובקשרים ביניהם, דרך סקירה של תיאוריות הנזכרות בספרות המחקרית. לאור התיאוריות מוצגת במאמר גישה לניתוח שגיאות של תלמידים כשלבים בבניית הבנה. התייחסות כזו מאפשרת להשתמש בשגיאה כמנוף ללמידה. במאמר מובאות דוגמאות לניתוח שגיאות של תלמידים. הדוגמאות נלקחות מנושאים בתכנית הלימודים של חטיבת הביניים ושל החטיבה העליונה.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


גילוי היופי שבהוכחות משפט פיתגורס- תוך שימוש במאגרי מידע

מדור: מאמרים פרי עטן של חברות צוות "קשר חם"

כתבה: רותי רייז

תקציר: במאמר מוצגת פעילות מתמטית לתלמידים בנושא: "הוכחות שונות למשפט פיתגורס" כדוגמא להפעלה תוך שימוש במאגרי מידע. איסוף מידע עצמאי על-ידי תלמידים במאגרי מידע מזמן להם התמודדויות מגוונות, שונות מאלה אשר בהוראה הקונבנציונאלית. במאמר מובאות הוכחות שונות למשפט פיתגורס אשר נבחרו על-ידי תלמידים, פרחי-הוראה ומורים משתלמים כהוכחות יפות.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


אם חוקרים, אז מגלים

מדור: מאמרים פרי עטן של חברות צוות "קשר חם"

כתבה: עטרה שריקי

תקציר: במאמר מוצגים שלושה סיפורים על גילויים מתמטיים של תלמידים בבתי ספר על-יסודיים. גילויים אלה הם תולדה של עבודה מודרכת בסביבת למידה המזמנת ביצוע פעילויות חקר. הסיפורים תומכים בטענה, שאם נרבה ביצירת סביבות למידה כאלה, נצליח לפתח את הסקרנות האינטלקטואלית של התלמידים, ולהביא אותם לידי למידה משמעותית של מתמטיקה. סביבות למידה אלה מספקות אף למורים עצמם חווית למידה, המזינה את ההוראה שלהם ומשנה את הדרך שבה הם תופסים את המשמעות של הוראת המתמטיקה.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos