להפעלת הסרטונים מומלץ להשתמש בגרסה האחרונה של adobe acrobat reader ו Java בדפדפן השונה מכרום.
תוכנית לימודים חדשה - תכנית הלימודים במתמטיקה לחט"ע - מבנה ועקרונות
כתבו: רוזה לייקין ורון ליבנה
תקציר:המאמר מציג את המבנה והעקרונות של תוכנית הלימודים החדשה לחטיבה העליונה.
מקור: על"ה 51, תשע"ה 2015.
אפשר גם אחרת - פתרונות שונים לבעיות הספק באמצעים גרפיים
כתבו:אביטל אלבוים-כהן וג'יסון קופר
תקציר: המאמר מציג שלושה פתרונות לבעית הספק. לצד הצגת פתרונות מבוססי כלים גרפים, שצמחו מתוך גישות שונות מאד זו מזו, המחברים דנים בפוטנציאל של הפתרונות לקשר בין תחומי דעת מתמטיים וחוץ מתמטיים שונים.
מקור: על"ה 51, תשע"ה 2015.
מהכיתה לג'ונגלים של בוליביה - שיעור על קריאת נתונים מתוך גרפים
כתבה:יערה פלד
תקציר: מתוך מטרה ליצור עניין ומתח בשיעור על קריאת גרפים, נחשפו תלמידי כיתה ז' לשפה הוויזואלית לייצוג נתונים, שפת הגרפים, דרך סיפור ההישרדות "בחזרה מטואיצ'י".
הם עשו בה שימוש כדי לפענח סיטואציות מתוך העלילה שנבנתה בהדרגתיות במהלך השיעור, במקביל למדו גם לזהות גרף שמתאים לסיטואציה מסוימת מתוך אוסף גרפים.
תהליך הלמידה התרחש לצד תהליך חברתי ובו נוצרה תחושת מעורבות בקבוצה הטרוגנית, כך שכל תלמיד יכול היה להתחבר אל השיעור בהיבט אחר.
מקור: על"ה 51, תשע"ה 2015.
משולחנו של המורה- שילוב פרדוקסים בהוראת מתמטיקה כאמצעי לפיתוח סקרנות
כתבו: פיטר סמובול ונתן שטיינברג
תקציר:המאמר מציג שיעור מתמטיקה מיוחד המבוסס על פרדוקסים, ומנתח את תרומתם של שיעורים לא שגרתיים למשיכת תלמידים להתעניין במתמטיקה.
מקור: על"ה 51, תשע"ה 2015.