על אינדוקציה מתמטית- חלק שני
כתב: אלכסנדר חייט
מדור: מעבר לאופק
תקציר: מאמר זה, הוא  חלקו השני של מאמר שפורסם בגיליון 39. חלק זה דן בעיקרון האינדוקציה המורחבת, באופן השימוש בעיקרון ומתי משתמשים בו.  הדוגמאות המובאות אינן נלמדות בדרך כלל בבית הספר, אך הכותב מפרט את חשיבותן להבנת הנושא ולהקניית דרכי חשיבה הקשורים בעבודה בסביבה ממוחשבת. 
מקור: על"ה 40, תשס"ט 2009.
תלמידים חוקרים מתמטיקה בבית הספר- יש דבר כזה!
כתבו: פיטר סמובול, יפים קיג'נר, טל קגלובסקי 
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: בחוגי העשרה המתקיימים בבית הספר "אשל הנשיא" בדרום הארץ, צמחה קבוצת חוקרי מתמטיקה צעירים. קבוצה זו מתפקדת כקבוצת מדענים לכל דבר. במאמר מתארים המורים האחראים על הפרויקט, את החזון העומד מאחורי הפעילות, את דרך העבודה של הקבוצה וכיצד מתנהלת החקירה המתמטית. עוד מוצגת במאמר דוגמה מעבודה של תלמיד המשתתף בקבוצת החוקרים הצעירים, והפניה למאגר של עבודות נוספות. 
מקור: על"ה 40, תשס"ט 2009.
בניות מפתיעות בסרגל בלבד
כתב: אבי סיגלר
מדור: זרקור מהעבר
תקציר: המשפטים המפורסמים של מנלאוס וצ'בה, בגיאומטריה אוקלידית , משמשים במאמר בסיס לבניות בעזרת סרגל בלבד. בניות אלה מאפשרות הצגת ניסוחים חלופיים של משפט שטיינר. במאמר מתוארים מהלכי הבנייה באופן מילולי ולחלק מהן צורפו גם ההצגות הדינמיות שלהן. 
מקור: על"ה 40, תשס"ט 2009.

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos