הקשר שבין המחזוריות של פונקציה מתמטית לבין המחלק המשותף הגדול ביותר
כתבו: רחל מוגילבסקי, משה סטופל
מדור: חושבים מתמטיקה
תקציר: ידיעת המחזוריות של הפונקציה, מקלה מאוד על ההתמודדות עם פתרון משוואות או אי-שוויונות טריגונומטריים, חקירה ותאור גרפים של פונקציות בעלות מרכיבים טריגונומטריים, או חישוב שטח שבין גרפים. מאמר זה דן במציאת מחזוריות של פונקציות טריגונומטריות, סכום, הפרש, מכפלה של פונקציות והקשר ביניהן בעזרת שימוש בטענות הקשורות במושגים :המחלק המשותף הגדול ביותר והכפולה המשותפת הקטנה ביותר.   
מקור: על"ה 42, תש"ע 2010.


יישומים סלולאריים תומכים בלמידת פונקציות בחט"ב
כתבו: נימר ביאעה, וג'יה דאהר
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: הטלפון הנייד הפך זה מכבר לחלק בלתי נפרד מעולמם של המתבגרים. במאמר זה מוצג ניסוי שנערך בקרב תלמידי חט"ב, החושף את שיעורי המתמטיקה בסביבת הטלפון הנייד. השימוש ביישומונים שניתן להוריד לטלפון בפעילויות בתוך הכתה ומחוצה לה. התלמידים משתמשים בכלים ייחודיים למכשיר הטלפון וחוקרים תופעות מתמטיות. בהמשך מוצג מודל ללמידת מתמטיקה בסביבת הטלפון הנייד.  
מקור: על"ה 42, תש"ע 2010.


"קטעים מיוחדים במשולש"- השימוש בקיפול נייר להבנת מושגים בקרב תלמידות חטיבת הביניים
כתבו: דורית פטקין, ברוריה קנר
מדור: מהמחקר בחינוך מתמטי
תקציר: לימודי גיאומטריה בחטיבת הביניים מהווים גשר בין לימודי ההנדסה הנלמדת בבית הספר היסודי באופן אינטואיטיבי לבין לימודי הגיאומטריה הדדוקטיבית בתיכון.  מעבר זה דורש  מהתלמיד להכיר הגדרות של מושגים, לטעון טענות ולהוכיח הוכחות בצורה  פורמאלית  ומופשטת בלבד.   מחקר זה   בחן את מידת ההשפעה של לימוד המושגים המופשטים כמו "קטעים מיוחדים במשולש" בעזרת המחשות של קיפולי נייר.   
מקור: על"ה 42, תש"ע 2010 

נספח: קטעים מיוחדים במשולש- קיפולי נייר, גיא פז


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos