מיומנויות מתמטיות חדשות הנחוצות לבוגרי בתי הספר העל-יסודיים
כתב: אלכסנדר חייט
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: האם בלימודי המתמטיקה בבית הספר אנו מכשירים מספיק טוב את הנוער להתמודדות עם העולם האמיתי? המציאות השתנתה ובוגרי בית הספר נדרשים לחשיבה לוגית, יכולת הפשטה ויכולת פעולה ותיאור של פעולות באופן מדויק. הכותב מציג במאמר זה דוגמאות לבעיות בהן נדרשות מיומנויות אלה.
מקור: על"ה 43, תשע"א 2010.


עשייה מדעית במתמטיקה בבית הספר: "עיקרון ההשלמה"
כתבו: פיטר סמובול ונתן שטיינברג
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: עידוד החשיבה והיצירתיות עומד בראש מעיניו של המורה למתמטיקה. מחברי המאמר מציגים את "עיקרון ההשלמה" , כאחת הדרכים לפתרון בעיות שונות במתמטיקה. תוך כדי חשיפת התלמיד לעקרונות מסוג זה נפתח בפניו עולם המעודד חשיבה  ומפתח את חווית הלמידה. במאמר אוסף של בעיות מתמטיות ופתרונות המבוססים על עיקרון זה.
מקור: על"ה 43, תשע"א 2010.


קידום הוראת המתמטיקה בשילוב כלים טכנולוגיים, באמצעות המודל של Lesson Study
כתבו: שרה גרז'וטיס, חדוה הס, סמדר טבת ושרון פנר
מדור: מורים לומדים
תקציר: מאמר זה מתאר את כל המהלך של התנסות מורות בשיטת ה- Lesson Study. ההוראה התמקדה בנושא בעיות קיצון, כאשר אמצעי ההוראה היו מוחשיים ושולבו בהם טכנולוגיה לדוגמה שימוש בתוכנת ה- Geogebra. המורות משתפות את הקורא בכל הלבטים והחוויות בהם התנסו.
מקור: על"ה 43, תשע"א 2010.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos