מרובע חסום ועקשן, או נכדי מסר לטיפולי בעיה בגיאומטריה
כתב: אברהם בלוך
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: בעיה סטנדרטית מספר הלימוד בגיאומטריית המישור, אשר דרך הפתרון שלה מוגבלת לידע מסוים. עובדה זו מקשה על הפתרון ומאלצת שימוש בקווי עזר. תוך כדי הוכחה מתקבלות תכונות נוספות ומעניינות לריבוע החסום, עד כדי יצירת סדרות אינסופיות של ריבועים חוסמים וחסומים לסירוגין.
מקור: על"ה 39, תשס"ח 2008.
כיצד לסרטט אסימפטוטה משופעת, ממקרה בכיתה לחקירה מעניינת
כתבה: קלרה זיסקין
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: במאמר מתוארת סצנה מתוך שיעור מתמטיקה בה תלמידה מציגה דרך שונה ומפתיעה למציאת אסימפטוטה משופעת. האם התלמידה צודקת? הניתן להוכיח את נכונות השיטה עבור משפחת הפונקציות הרציונאליות? על כל אלה במאמר.
מקור: על"ה 39, תשס"ח 2008.
מה בין תחום הגדרה, קבוצת הצבה וטווח ערכים? או כיצד לפתור משוואות אי-רציונאליות?
כתבה: חמוטל דוד
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: במאמר מוצגת סקירה של דרכי פתרון מקובלות למשוואות אלגבריות פשוטות ולמשוואות אי- רציונאליות שונות. ביצוע פעולות מסוימות על המשוואה משנה את קבוצת האמת. במהלך סקירה זו מתחדדת ההבנה בין המושגים: תחום הגדרה, קבוצת הצבה, טווח ערכים ותחום ההיתכנות של משוואה. הבנה זו היא חלק בלתי נפרד מהוראת הנושא בכתה.
מקור: על"ה 39, תשס"ח 2008.