Lesson Study כמודל להתפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה
כתבה: נעמי רובינזון
מדור: מורים לומדים
תקציר: חוקרים מצביעים על חשיבות היישום של Lesson Study כמודל של התפתחות מקצועית של מורים. Lesson Study הוא תהליך הכולל הגדרת מטרות למידה, תכנון שיעורים משותפים, צפיית עמיתים, ורפלקציה שיטתית בעקבות השיעורים. במאמר זה מתוארת השיטה בהשוואה למודלים אחרים, מוצג סרט ובו מורים המשתתפים בתהליך וניתנת רשימת קישורים לאתרים המתמקדים בנושא. 
מקור: על"ה 40, תשס"ט 2009.
משוואות בערך מוחלט- מה נלמד מהייצוג הגרפי שלהן?
כתבו: משה סטופל, יחיאל פריש
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: במאמר זה מתמקדים בייצוג גרפי של משוואות בערך מוחלט כהשוואה של פונקציות ומנתחים את מספר הפתרונות של משוואות מסוגים שונים בעזרת אמצעים טכנולוגיים. במאמר משולבים סרטים, המציגים באופן דינמי את השפעת שינוי הפרמטרים של המשוואה על מספר הפתרונות, דפי עבודה אינטראקטיביים ודוגמאות שונות. 
מקור: על"ה 40, תשס"ט 2009.

תוכנית הלימודים החדשה לחטיבת הביניים
כתבה: ניצה שיאון
מדור: משולחן המפמ"ר
תקציר: בשנת הלימודים תש"ע תילמד תכנית הלימודים החדשה בכל בתי הספר בארץ בהם לומדות כיתות ז'. במאמר זה מתארת הכותבת את העקרונות העומדים בבסיס התוכנית, מטרותיה והחידושים שבה. 
מקור: על"ה 40, תשס"ט 2009.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos