כיצד פותרים... תרגילים? הצעה לתרגול מיומנויות אלגבריות
כותב: אלכס פרידלנדר
מדור: חושבים מתמטיקה
תקציר: מאמר זה מציג דוגמאות ותרגילים לשימוש המורים, הלקוחים מתוך "מאגרי משימות לתרגול מיומנויות אלגבריות" שפותחו על- ידי המרכז להוראת המדעים במכון ויצמן. דוגמאות אלו משקפות את השילוב בין הצורך להביא תלמידים לשליטה בתחום התוכן ובין השאיפה לפתח כישורים של חשיבה מתמטית. כל כרטיסיה של פעילות מציגה אבן דרך אחרת במגוון תהליכי החשיבה בהוראה ולמידת המתמטיקה.
מקור: על"ה 39, תשס"ח 2008.


חינוך מתמטי באווירה משפחתית
המרואיינים: אברהם בלוך, לאה דולב וניב דולב
המראיינות: גאולה סבר ושולמית אליקן
מדור: ישראל בת 60
תקציר: לרגל שנת ה 60 למדינת ישראל התארחנו בבית משפחת בלוך, משפחה של מורי מתמטיקה במשך שלושה דורות. השיחה המרתקת היוותה מעין סיור בנדבכי החינוך המתמטי בארץ במהלך השנים. היא הציפה עבורנו התלבטויות וקשיים אותם חווים המורים למתמטיקה בארץ, ויחד עם זאת שיקפה את האהבה למקצוע ההוראה.
מקור: על"ה 39, תשס"ח 2008.


בשבחה של תכנית ההיבחנות החדשה
כתב: דוד פיילכנפלד
מדור: משולחן המפמ"ר
תקציר: במאמר זה מתוארת תכנית ההיבחנות החדשה לבגרות במתמטיקה המתוכננת על ידי משרד החינוך. הכותב מתאר את יתרונותיה הפדגוגיים של תכנית זו. הוא מפרט את ההבדלים בינה לבין המציאות כיום ,בשלושת הרמות השונות :3, 4, ו 5 יחידות לימוד. בשנת הלימודים הבאה ישתתפו מספר לא קטן של בתי ספר בתכנית החדשה.
מקור: על"ה 39, תשס"ח 2008.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos