כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות: מאגר 801, גיאומטריה אנליטית, שאלה 32,33,34.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי
מקור: "מתמטיקה משולבת" לכיתה ט–חלק ב' - הוצאת מכון ויצמן
כיתה: ט
תיאור: משימה אוריינית ובה בעיה מילולית מן המציאות המובילה לפתרון משוואות. היישום הדינאמי מציג בצורה מוחשית את המתואר בבעיה ומאפשר חקירתה ואף הרחבתה. הפעילות מלווה בדף עבודה, יישום דינאמי 1, יישום דינאמי 2.
המשימה "שומר מסך" מופיעה גם במשימות אוריינות כולל דף עבודה ופתרונו.
כיתה: יא'- יב'
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 003, קיץ תשס"ט, מועד ב', שאלה 1ב'.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
כיתה: יא'- יב'
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 003, קיץ תשס"ט, שאלה 1.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
כיתה: ח', ט', י'
תיאור: יישום המדגים כיצד מחשבים את מדד מסת גוף האדם (BMI) בעזרת גרף על פי נתוני הגובה H (במטרים) והמשקל M (בק"ג).
המדד BMI נותן הערכה כמותית האם אדם נמצא במשקל תקין, בעודף או בתת משקל.
היישום מוחשי וויזואלי ומתבסס על הנוסחה: I=M/H^2
שאלה בנושא מופיעה במאגר החדש של 801, שאלה 12.
כיתה: יא'- יב'
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 003, חורף תשס"ט, שאלה 1.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
כיתה: ז'- י'
תיאור: בעיה מילולית מתוך הפיצוח ערכים ומתמטיקה ובה חקירת פתרון שתי משוואות לינאריות, או חיתוך בין שני ישרים. הבעיה מלווה ביישום דינאמי לחקירה ולהמחשה ויזואלית של פתרון הבעיה. ביישום ניתן לחקור את הקשר בין הייצוג הטבלאי, הגרפי והאלגברי של הישרים ומציאת נקודת החיתוך ביניהם.
כיתה: ז'- י'
תיאור: בעיה מילולית מתוך הפיצוח ערכים ומתמטיקה ובה חקירת פתרון שתי משוואות לינאריות, או חיתוך בין שני ישרים. הבעיה מלווה ביישום דינאמי לחקירה ולהמחשה ויזואלית של פתרון הבעיה. ביישום ניתן לחקור את הקשר בין הייצוג הטבלאי, הגרפי והאלגברי של הישרים ומציאת נקודת החיתוך ביניהם.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
תאור: מתבסס על שאלה מתוך משימות האוריינות לכיתה ט, בגלגל הענק, בנושא שאלות מילוליות. המשימה אינטגרטיבית ומשלבת נושאים שונים כגון: היקף מעגל ומקטע, גיאומטריה של משולשים ומרובעים, סימטריה במעגל ועוד. היישום הדינאמי מדמה את סיבובי גלגל הענק ושני רוכבים עליו. ניתן לשנות את מימדי הגלגל ואת מספר המושבים בו.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
תאור: מתבסס על שאלה מתוך דוגמאות למבחני פיזה 2012. היישום הדינאמי מדמה דלת מסתובבת עם שלש כנפיים. ניתן לשנות את מספר הכנפיים בדלת וכן את מימדי הפתחים.