כיתה: ז'- יב'
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ו יישום דינאמי לחקירת מספר הפתרונות של משוואות עם ערך מוחלט |cx+d =|ax+b.
הרחבה ופירוט של הפעילות במאמר:
"משוואות בערך מוחלט - מה נלמד מהייצוג הגרפי שלהן?",
סטופל ופריש - על"ה 40.
כיתה: ז'- יב'
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ו יישום דינאמי לחקירת מספר הפתרונות של משוואות עם ערך מוחלט מהסוג |ax+b|= |cx+d|.
הרחבה ופירוט של הפעילות במאמר:
"משוואות בערך מוחלט - מה נלמד מהייצוג הגרפי שלהן?",
סטופל, פריש על"ה 40.
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות:
תיאור: יישום דינאמי - ובו הוכחה ויזואלית לנוסחת הפרש ריבועים בעזרת חישובי שטחים.
מתוך הפיצוח: "הפרש ריבועים"
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות:
תיאור: יישום דינאמי - הוכחה ויזואלית לנוסחת הפרש ריבועים בעזרת חישובי שטחים.
מתוך הפיצוח: "הפרש ריבועים"
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות:
תיאור: יישום דינאמי - הוכחה ויזואלית לנוסחת הפרש ריבועים בעזרת חישובי שטחים.
מתוך הפיצוח: "הפרש ריבועים"
נושא: בעיות מילוליות
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
תיאור: מתבסס על שאלה מתוך דוגמאות למבחני פיזה 2012. סרטון בתלת מימד ויישומון (דרוש להוריד גאוגברה 5)
בסרטון ניתן להתבונן במחסן במבטים שונים. ביישומון נבנה המחסן על פי התוכנית המתוארת בשאלה וניתן להתבונן בו בתצוגת תלת מימד, לסובב ואף לשנות את מימדי המחסן. ניתן גם ליצור מבט על, צד קדמי אחורי וכדומה.
* יש צורך להוריד את גרסת הניסוי של גאוגברה 5.
נושא: בעיות מילוליות
כיתה: ז'-ט'
תיאור: מתבסס על שאלה מתוך משימות האוריינות לכיתה ט'. יישום דינאמי המדמה את הסיטואציה של השחייה של שני שחיינים, ובניית הגרף המתאר את השחייה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
כיתה: ט, י, יא
תיאור: יישום דינאמי מתוך הפיצוח בתנועה מתמדת. ניתן לבדוק בעזרת היישום מצבים שונים העונים על תנאי הבעיה, להעלות השערות ולפתור את השאלה באופן גרפי ובאופן אלגברי.
כיתה: ט, י, יא
תיאור: יישום דינאמי מתוך הפיצוח בתנועה מתמדת. ניתן לבדוק בעזרת היישום מצבים שונים העונים על תנאי הבעיה, להעלות השערות ולפתור את השאלה באופן גרפי ובאופן אלגברי.