נושא: גאומטריית המרחב
כיתה: י'-יב'
תיאור: פעילות אינטראקטיבית המטפלת בקושי לזהות ישרים מאונכים. היישומון מדגים וממחיש זיהוי של שני ישרים מאונכים הנמצאים בשני מישורים מאונכים. במישורים מאונכים, כאשר אחד הישרים מאונך למישור אז הוא מאונך לישר במישור השני (ולמעשה אנך לכל ישר במישור זה). ניתן לראות בבירור שאם לא מתקיים תנאי זה הישרים אינם מאונכים.
נושא: גאומטריית המרחב.
כיתה: יב'
תיאור: ביישום הדינאמי ניתן לבחון מצבים שונים של זוויות בין מישורים: הזווית בין שני האנכים בכל אחד מהמישורים לישר החיתוך.
נושא: גאומטריית המרחב.
כיתה: יב'
תיאור: ביישום הדינאמי ניתן לבחון מצבים שונים של זווית בין ישר למישור: הזווית בין ההיטל של הישר על המישור והמישור.
נושא: גאומטריית המרחב.
כיתה: יב'
תיאור: ביישום הדינאמי ניתן לראות זה לצד זה פירמידה ומנסרה בעלי בסיס מצולע משוכלל חופף. ניתן גם לצפות בסרטון המסביר כיצד ניתן לבנות פירמידות אלו בגאוגברה.
נושא: גאומטריית המרחב.
כיתה: יב'
תיאור: ביישום הדינאמי ניתן לבחון מצבים שונים של פירמידה ישרה שבסיסה משולש ישר זווית.ניתן גם לצפות בסרטון המסביר כיצד ניתן לבנות פירמידות אלו בגאוגברה.
נושא: גאומטריית המרחב.
כיתה: יב'
תיאור: ביישום הדינאמי ניתן לבחון מצבים שונים של פירמידה ישרה ומשולשת. ניתן גם לצפות בסרטון המסביר כיצד ניתן לבנות פירמידות אלו בגאוגברה.
נושא: הנדסת המרחב, וקטורים
כיתה: יב
שאלון: שאלון שני ב-5 יח"ל, 807 חרף תשע"ז, שאלה 2
תיאור: היישומון הדינאמי בתלת מימד המלווה את השאלה מתוך מבחן הבגרות נועד לסייע לתלמידים לדמיין את הפירמידה במבטים שונים ולחזק את יכולת הראיה המרחבית. בפעילות הצעה לחקור מצבים שונים של פירמידות שנבנו על ידי יחסים אחרים הנתונים בשאלה.
נושא: גאומטריית המרחב
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה
תיאור: מתבסס על שאלה מתוך דוגמאות למבחני פיזה 2012.סרטון בתלת מימד ויישומון (דרוש להוריד גאוגברה 5)
בסרטון ניתן להתבונן במחסן במבטים שונים. ביישומון נבנה המחסן על פי התוכנית המתוארת בשאלה וניתן להתבונן בו בתצוגת תלת מימד, לסובב ואף לשנות את מימדי המחסן. ניתן גם ליצור מבט על, צד קדמי אחורי וכדומה.
* יש צורך להוריד את גרסת הניסוי של גאוגברה 5.
כיתה: ז'-יב'
תיאור: ביישום הדינאמי ניתן לבחון כיצד עם שינוי מימדי תיבה משתנה התיבה עצמה והפריסה שלה, כמו כן ניתן לעקוב אחר השינוי בחישוב נפח התיבה.