מושג הפונקציה בית הספר

מדור: תכנים בתוכנית

כתב: עמוס ארליך

תקציר: המאמר עוסק בהצגת מושג הפונקציה בבית הספר, ובו מוצע 'להחליש את מעמדם' של התחום והטווח, 'לחזק את מעמדו', של הכתיב (ƒ(x ולהחזיר גם את גישת המשתנה התלוי.

מקור: על"ה 29, תשס"ג 2002


לא על החשבון הדיפרנציאלי לבדו

מדור: חקירה מתמטית

כתב: אריה רוקח

תקציר: במאמר מובא פתרון לבעיה הבאה: במעגל נתון, יש למצוא את המשולש החסום בעל השטח המקסימלי. מוצג פתרון לבעיה בדרך גיאומטרית, ללא שימוש בחשבון דיפרנציאלי.דרך הפתרון המוצעת מורחבת לבעיה כללית יותר, המתייחסת למצולע חסום במעגל בעל שטח מקסימלי, בעיה שפתרונה בדרך השגרתית מייגע.

מקור: על"ה 29, תשס"ג 2002


כמעט בעל פה

מדור: תכנים בתוכנית

כתבו: יפים ומאיה כץ

תקציר: ביצוע משימות חישוב בעל-פה - משימות אריתמטיות, מחדד את הבנת התכונות של המספרים ואת הקשרים ביניהם. במאמר זה מובאות דוגמאות למשימות אשר בחלקן מתאימות לבית הספר היסודי, אך בוודאי מעניינות גם בחטיבת הביניים, ודוגמאות המזמנות שימוש בתבניות אלגבריות ובתבניות הכפל המקוצר ומתאימות לחטיבת הביניים.

מקור: על"ה 29, תשס"ג 2002


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos