כמה שומרים נחוצים לאבטחתו של מוזיאון?

מדור: צימוקים

כתבו: ניצה מובשוביץ-הדר ואלה שומקלר.

תקציר: מהו המספר המינימלי של שומרים שיספיק לשמירת כל המוצגים במוזיאון ? במאמר מוצג פתרון מתמטי לבעיה זו עבור מוזיאון השוכן בבניין שצורתו מנסרה ישרה, שבסיסה הוא מצולע לאו דווקא קמור. כבעיית תכנון וארגון, מחפשים עבורה פתרון אופטימלי, שיאפשר להשיג אבטחה מקסימלית באמצעים מינימליים.

מקור: על"ה 29, תשס"ג 2002


למלמדים מערכת E

מדור: זה רעיון

כתב: מיכאל בלאוסוב

תקציר: ברשימה, המיועדת למורי בתי ספר תיכון המלמדים את הנושא 'מערכת E' ולתלמידיהם, יש דוגמא לשימוש באקסיומות של מערכת E לפתרון בעיה יישומית.

מקור: על"ה 29, תשס"ג 2002


חזרנו אל מעגלי הקסם - עם CAS

מדור: מנסיוננו

כתבו: אסתר אופנהייים ונורית זהבי

תקציר: המאמר עוסק במציאת תנאים מספיקים והכרחיים לבניית מעגל סגור של פונקציות ליניאריות ומעגל קסם של פונקציות כאלו. מוצגת חקירה מעמיקה בעזרת תכנות (CAS-Computer Algebra Systems) המאפשרות, נוסף על הצגות גרפיות וחישובים נומריים, גם ביצוע של מניפולציות סימבוליות על ביטויים אלגבריים, ובכך מעשירות את דרכי הפתרון ומוסיפות רבדים עמוקים יותר לחשיבה המתמטית ולשפה המתמטית.

מקור: על"ה 29, תשס"ג 2002


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos