מדור: מניסיוננו
כתבו: משתלמים בתוכנית להכשרת מורי-מורים למתמטיקה מטעם "קשם-חם".
תקציר: במסגרת תוכנית להכשרת מורי-מורים למתמטיקה, שהתקיימה בשנה"ל תשס"ב, הכינו המשתלמים פרוייקטים אישיים. כל אחד מהם בחר בעיה מתמטית שגרתית מתוך מקור לימוד כלשהוא, והרחיב אותה באמצעות המודל: 'מה אם לא?'. התמקדות באחת השאלות הובילה כל אחד מהם למסקנה מפתיעה.
מקור: על"ה 30, תשס"ג 2003
טל"מ - תוכנית למיצוי יכולת וטיפוח מצויינות במתמטיקה
מדור: מניסיוננו
כתבו: רוזה לייקין ואורית זסלבסקי
תקציר: במאמר מתוארת תוכנית למיצוי יכולת וטיפוח מצויינות במתמטיקה, אשר אוכלוסיית היעד שלה היא תלמידים מצפון הארץ החל מכיתה ז' ועד כיתה י' או י"א. מטרת התוכנית היא להפוך את המתמטיקה ממחסום אפשרי למנוף לקראת הלימודים הגבוהים, זאת על ידי טיפוח יחס אוהד למתמטיקה ופיתוח החשיבה המתמטית שלהם מגיל צעיר.
במאמר מובא פירוט של סוגי הפעילויות לתלמידים, דרכי איתור התלמידים, הפעילויות למורים, ודוגמאות למשוב ולממצאי הערכה.
מקור: על"ה 30, תשס"ג 2003
מדור: צימוקים
כתבו: פיוטר סמובול ומרק אפלבאום
תקציר: המאמר מציג פתרון שגוי לבעיית ערך הקיצון הלקוחה מבחינת הבגרות, ובכך מזמן התמודדות עם קונפליקט. במאמר מוצג גם פתרון הקונפליקט.
מקור: על"ה 30, תשס"ג 2003