צא ולמד מתמטיקה כחלק מתרבות העם: זיקתו של החינוך המתמטי ההומניסטי לתרבות העם

מדור: היסטוריה

כתבה: עדה קצף

תקציר: במאמר מתוארת החשיבות של ההתייחסות אל ההיסטוריה של המתמטיקה במהלך ההוראה ומוצעת פעילות המתאימה לשילוב בכיתה במסגרת לימודי הגיאומטריה.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


מיומנו של מורה: משפט הפוך מעניין, בעקבות שאלה של תלמידה

מדור: מנסיוננו

כתב: אבי סיגלר

תקציר: במאמר משתף המחבר את הקוראים בחוויה אישית שחווה בכיתתו- גילוי משפט מעניין בגיאומטריה, כמשפט הפוך לטענה שגרתית. המשפט ההפוך נוסח על ידי תלמידה כשאלה.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


"הוכחות" שקופות

מדור: מנסיוננו

כתבה: נצה מובשוביץ-הדר

תקציר: במאמר מציגה המחברת את יתרונותיהן הדידקטיים של "הוכחות שקופות"- הוכחות המטפלות במקרים פרטיים באופן הניתן להכללה ברורה.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos