צא ולמד מתמטיקה כחלק מתרבות העם: זיקתו של החינוך המתמטי ההומניסטי לתרבות העם
מדור: היסטוריה
כתבה: עדה קצף
תקציר: במאמר מתוארת החשיבות של ההתייחסות אל ההיסטוריה של המתמטיקה במהלך ההוראה ומוצעת פעילות המתאימה לשילוב בכיתה במסגרת לימודי הגיאומטריה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מיומנו של מורה: משפט הפוך מעניין, בעקבות שאלה של תלמידה
מדור: מנסיוננו
כתב: אבי סיגלר
תקציר: במאמר משתף המחבר את הקוראים בחוויה אישית שחווה בכיתתו- גילוי משפט מעניין בגיאומטריה, כמשפט הפוך לטענה שגרתית. המשפט ההפוך נוסח על ידי תלמידה כשאלה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: מנסיוננו
כתבה: נצה מובשוביץ-הדר
תקציר: במאמר מציגה המחברת את יתרונותיהן הדידקטיים של "הוכחות שקופות"- הוכחות המטפלות במקרים פרטיים באופן הניתן להכללה ברורה.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004