סדרות, אינדוקציה ונוסחאות נסיגה: הזדמנות לקישוריות בין תחומים במתמטיקה - חלק א'

מדור: חקירה מתמטית

כתב: חמוטל דוד

תקציר: בחלק זה של המאמר מוצגת בעיה המזמנת אפשרות קישור בין הנושאים הבאים: סדרות, נוסחאות נסיגה ואינדוקציה מתמטית, המופיעים בתכנית הלימודים במסגרת לימוד האלגברה. הבעיה מוצגת בצירוף פתרון מלא, המאפשר דיון באפשרויות הקישור ובערכים מוספים, שניתן לשלב במהלך ההוראה. חלק מהדיון המופיע במאמר זה פורסם כ"בעיית חודש" על-ידי המרכז הארצי "קשר חם" – לקידום, שיפור וריענון החינוך המתמטי.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


איפה פוגשים השברים את השקולים להם? האם יכול מפגש זה להתרחש בבית הספר היסודי? חלק ב'

מדור: מחקר

כתבו: אילנה ארנון, פרלה נשר ורנטה נירנברג. תרגום: תלמה מוקדי.

תקציר: במאמר ממשיכות המחברות לתאר את המחקר שערכו ביחס להבנת מושג השבר כמחלקת שקילות. המחקר נעשה תוך למידה בעזרת התוכנה 'שמש' המאפשרת בניית ייצוגים לשברים, המדגישים את תכונתם כמחלקות שקילות. חלקו הראשון של המאמר הופיע בעל"ה מספר 31.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


הערה למאמר: "צא ולמד מתמטיקה כחלק מתרבות העם"

מדור: קוראים כותבים

כתבה: קלרה זיסקין

תקציר: בחומר מובאת הבהרה למאמר של עדה קצף (על"ה 31) שעסק בשילוב ההיסטוריה של המתמטיקה בהוראה, והרחבה לגבי פועלם של שני המתמטיקאים: ר' אברהם בר חייא ור' אברהם אבן עזרא.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos