מדור: צימוקים
כתב: מיכאל בלאוסוב
תקציר: במאמר מטפל הכותב בקונפליקט הנוצר מהצעה של שני פתרונות שונים למשוואה:
מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004
הקניית המושג 'מספרים מכוונים'- שילוב נימוקים חוץ-מתמטיים ופנים-מתמטיים
מדור: תכנים בתכנית
כתב: מיכאל קורן
תקציר: במאמר מציע המחבר מהלך להוראת הנושא של מספרים מכוונים. המהלך כולל שימוש במודלים (נימוקים חוץ-מתמטיים) ובהגדרות פורמליות (נימוקים פנים-מתמטיים).
מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004
פיתוח חשיבה כמותית לקראת תכנית לימודים ספיראלית במתמטיקה ועמידה בסטנדרטים בין-לאומיים בחטיבת הביניים
מדור: תכנים בתכנית
כתבו: יעקב כץ ועופר רימון
תקציר: במאמר מציגים המחברים את ניתוח הנתונים שנאספו מתוצאות המחקר הבינלאומי 1999 TIMSS, בו השתתפה ישראל. בעקבות התוצאות שהתקבלו בישראל הוחלט במשרד החינוך ליזום מהלך הוראתי בשם: 'פיתוח החשיבה הכמותית במתמטיקה ובניית מודל ספיראלי ללמידה'- מהלך המלווה בניסוי מבוקר.
מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004