הסיפור שלא נגמר

כתבה: רוזה לייקין

מדור: חקירה מתמטית.

תקציר: המאמר מציג בעיה גאומטרית מרובת-פתרונות, ממחיש באמצעותה את העצמה המתמטית והפדגוגית של חקר בסביבת גאומטריה דינמית, לגילוי תכונות רבות ומפתיעות של האובייקט הנחקר, ומציג הוכחות מגוונות של תכונות אלה.

מקור: על"ה 55 תשע"ז, 2017.


חמש יחידות בלמידה וירטואלית, הילכו שתיהן יחדיו?  

למידת מתמטיקה ופיזיקה בתיכון הוירטואלי הראשון בישראל

כתבו: יניב ביטון ודפנה רביב.

מדור: מהמחקר בחינוך מתמטי.

תקציר: התיכון הווירטואלי הוקם במטרה להנגיש את לימודי המתמטיקה והפיזיקה ברמה מוגברת, לתלמידים הלומדים בבתי ספר שאין באפשרותם לעשות זאת אם בשל מספר מצומצם של תלמידים המעוניינים בכך, ואם בשל מחסור במורים מתאימים. הלמידה בתיכון הווירטואלי משולבת בתוך מערכת הלימודים הפורמאלית ומתואמת עם מערכת השעות של בתי הספר שבהם התלמידים לומדים. במאמר מתארים המחברים את מודל ההוראה בתיכון הווירטואלי, ומציגים ממצאי מחקר שנערך בקרב מורים המלמדים בתיכון הווירטואלי ותלמידים הלומדים בו, במטרה ללמוד על עמדותיהם כלפי הוראה ולמידה בתיכון.

מקור: עלה 55 תשע"ז, 2017.


הוראת משפחות של פונקציות בחטיבה העליונה ובחטיבת הביניים בתיווך של נקודות עוגן

כתבה: אורלי גוטליב.

מדור: עיון ודיון.

תקציר: המאמר מציע מהלך להוראת טרנספורמציות של הפונקציה הריבועית בחטיבת הביניים,  ומציע לאמץ מהלך זה, גם להוראת משפחות של פונקציות בחטיבה העליונה, לפני השימוש בחשבון דיפרנציאלי, במטרה לתרום לרצף הוראה בין חטיבת הביניים לחטיבה העליונה, לפתח אוריינות לפונקציות, ולהדגיש קשרים בין הפונקציות לבין הייצוג האלגברי והגרפי שלהן.

מקור: על"ה 55 תשע"ז, 2017.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos