תפיסות של תלמידי תיכון את מושג האסימפטוטה האנכית
כתב: נאוה גלבוע.
מדור: מהמחקר בחינוך מתמטי.
תקציר: המאמר עוסק בתפיסת תלמידי תיכון את מושג האסימפטוטה האנכית. המחקר המוצג במאמר חושף רכיבים דומיננטיים של דימוי המושג אסימפטוטה אנכית בקרב התלמידים, מצביע על תפיסות שגויות של התלמידים הקשורות למושג זה, ומציע מקור והסבר לתפיסות השגויות.
מקור: על"ה 56 תשע"ח, 2018.
מתחנות דלק לצלילים מבניים - בין מתמטיקה למוסיקה
כתבו: רז הראל ונפתלי וגנר.
מדור: מעבר לאופק.
תקציר: במהלך שיחות רעים בין איש החינוך המתמטי ואיש הניתוח המוזיקלי, הראשון איתגר בחידות היגיון, והשני שיתף באסוציאציות שהן מעוררות בו, לתופעות מקבילות בתחום התיאוריה המוזיקלית. וכך מתוך חילופי הדברים ושיח שנסוב על עבודותיהם, הלכו והתבררו קווי דמיון השוררים בין שני התחומים. המאמר מדגים קווי דמיון אלה באמצעות ניתוח הפתרון של חידת חשיבה מתמטית, ניתוח המבנה של קטע מוזיקלי, והתבוננות באנלוגיה השוררת ביניהם.
מקור: על"ה 56 תשע"ח, 2018.
המשחק כמניע תהליכי למידה מתמטיים וחברתיים מבט אל מאחורי הקלעים, משלב התכנון ועד לזכייה בפרס
כתבה: הדס בן ארצי.
מדור: אצלנו בבית הספר.
תקציר: מאמר זה מתאר יוזמה לימודית של תהליך למידה-יצירה-פיתוח, שהתקיימה בכיתה ז' 6 בתיכון אורט ע"ש נעמי שמר בגן יבנה בשנת הלימודים תשע"ז. תהליך שהוביל בין היתר לזכייתה בתחרות "בואו נשחק מתמטיקה" ע"ש אלעד שיאון.
מקור: על"ה 56 תשע"ח, 2018.