טכניקה בצד הבנת מושגים מתמטיים

כתב: יוסף עוואבדי.

מדור: משולחנו של המורה.

תקציר: המאמר מציג סיטואציה שבה תלמידים פותרים מערכת משוואות, מבצעים פעולות שמנקודת ראותם הן שגרתיות ולגיטימיות,

ובכל זאת מקבלים פתרונות שונים. המחבר מפרש את הסיטואציה מנקודות מבט שונות ומציע לנצל סיטואציות מסוג זה כפתח לדיון בפתרון מערכת משוואות ובמשמעויות שניתן לייחס לתהליך הפתרון.

מקור: על"ה 54, תשע"ו 2016.


על מעגלים משיקים ומספרי פיבונאצ'י

כתבו: אסתר גרונהט ולוי ינובסקי.

מדור: חקירה מתמטית.

תקציר: במאמר משתפים אותנו המחברים בחקירה מתמטית שנקודת המוצא שלה היא בעיה המתאימה לתלמידים המכירים את משפט פיתגורס,

ותכונות של מעגלים משיקים. החקירה, שכולה מבוססת על כלים שהם בהישג ידם של תלמידים הלומדים מתמטיקה ברמת 5 יחידות הניבה תוצאות יפות ומפתיעות, המקשרות בין תחומי מתמטיקה אחדים.

מקור: על"ה 54, תשע"ו 2016.


בעקבות מאמרו של ד"ר יניב ביטון מעלה 53

כתבו:  מערכת על"ה.

מדור: בעקבות.

מקור: על"ה 54, תשע"ו 2016.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos