מה בין "האתגר 5" להצטיינות בהוראה?
כתב: יניב ביטון.
מדור: אפשר גם אחרת.
תקציר: המאמר מציג את הפרויקט "האתגר 5", מיזם שמטרתו לספק מאגר תוכן איכותי עבור מורים למתמטיקה ותלמידים הלומדים ברמת 5 יחידות לימוד, ומדגים 6 עקרונות הוראה המשתקפים בסביבת ההוראה/ למידה של הפרויקט.
מקור: על"ה 53, תשע"ו 2016.
הבנה של סרטוטים דו-ממדיים המתארים אובייקטים תלת-ממדיים בהוראת הגאומטריה במרחב
כתב: מירלה וידר, אבי ברמן ובוריס קויצו
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: המאמר עוסק במכשולים חזותיים הניצבים בפני תלמידי תיכון בדרכם להבנה של סרטוטים המלווים בעיות בגאומטרית המרחב. המחקר המוצג במאמר מתמקד בשני סוגים של מידע הטמון בשרטוט דו-ממדי של אובייקט גיאומטרי תלת-ממדי: מידע העלול להטעות ולעכב הבנה (PMI) ומידע העשוי להועיל ולעורר הבנה (PHI).
מקור: על"ה 52, תשע"ה 2015.