ניסוח של בעיות חקר חדשות בסיבת גאומטריה דינמית (DGE)
בעיות הנוצרות למטרת חקר ובעיות הנוצרות במהלך חקר 

מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
כתבה: פרופ' רוזה לייקין
תקציר: מאמר זה מציג את התובנות ממחקר ארוך טווח שנערך תוך שימוש במתודולוגיית ניסוי-עיצוב (design experiment). הניסוי נערך במסגרת תכנית להכשרת מורים, שהתמקדה בפיתוח כישורי פתרון בעיות וניסוח בעיות חדשות. בפרט, מציג המאמר אופנים שונים בהם ניתן לנסח בעיות חדשות תוך עיסוק בבעיות חקר בגיאומטריה דינאמית, ומדגים אותם באמצעות בעיות חקר שיצרו הסטודנטים במסגרת התוכנית.  
מקור: על"ה 50, תשע"ד 2014.


 

מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
כתבו: יניב ביטון ושרה הרשקוביץ
תקציר: לקראת בחינת הבגרות במתמטיקה מועד ב תשע"ג נערך מרתון וירטואלי 
על פלטפורמת הרשת החברתית הנפוצה ביותר בקרב תלמידים - הפייסבוק. 
המאמר מתאר מחקר שליוה את המרתון. במחקר זה נבחנו שלוש שאלות מרכזיות: 
א. אילו הזדמנויות ללמידה נוצרות כתוצאה משילוב הפייסבוק כהכנה לקראת הבחינה? 
ב. מה הן עמדות התלמידים כלפי שילוב הפייסבוק כהכנה לבחינה? 
ג. מה הן עמדות המורים שהתנסו במרתון, כלפי שילוב הפייסבוק כהכנה לבחינה? מהממצאים עולה כי גם לתלמידים וגם למורים עמדות חיוביות כלפי המענה שנתן הפייסבוק ללמידה לפני בחינת הבגרות.
מקור: על"ה 50, תשע"ד 2014.

נקודה מיוחדת במישור, ישר מיוחד במרחב התלת-ממדי, ומישור מיוחד במרחב הארבע-ממדי
כתב: דוד בן חיים
מדור: חקירה מתמטית
תקציר:  
מקור: על"ה 49, תשע"ג 2013.


 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos