מדורי המרכז

התפתחות תפיסות אינטואיטיביות של תלמידים אודות מושג האינסוף
כתבו: שרון אביטן ופרלה נשר
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: תיאור מחקר העוסק בהתפתחות אינטואיטיבית של תפיסת האינסוף בקרב תלמידים
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.


דרכי התייחסות שונות לטעויות תוך כדי הוראת אי-שוויונות
כתבו: איריס שרייבר ופסיה צמיר 
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: השוואה בין שתי גישות הוראה: "התמקדות בנכון" לעומת "דיון בשגיאות" 
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.


בעיות מילוליות בהוראת מתמטיקה בחטיבה העליונה
כתבו: פיטר סמובול, נתן שטיינברג, יוסף חפץ, אריאל אוברשטיין 
מדור: חשיבה מתמטית
תקציר: מודל לפתרון בעיות מילוליות וסקירת סגנונות פתרון
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.


חקירה מונחית המולידה הפתעות והרכבת שאלות על-ידי תלמידים
כתבו: אבי סיגלר ושלומית אליקן
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: בעיות בגאומטריה המהוות קרקע פורייה לפעילות של חקר מונחה בכיתה
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.

 


משפטי קיום והוכחות קיום בבית הספר התיכון – צורך כמעט קיומי
כתבה: אריה רוקח, נצה מובשוביץ הדר
מדור: חושבים מתמטיקה
תקציר: משפטי הקיום בהוראת המתמטיקה בבית הספר.
מקור: על"ה 45, תשע"א 2011 

הערה: במאמר זה יש סרטון. ניתן לצפות בסרטון באמצעות גרסת acrobat 9 ומעלה. אם איכם מצליחים לצפות בו - ניתן לעדכן גרסה בקישור זה.


על נושא אחד מוזנח בהוראת מתמטיקה
כתבה: שלמה וינר
מדור: מאמר דיעה
תקציר: המאמר מעמיד בפני המורים את השאלה למה הם מלמדים מתמטיקה ולמה בכלל צריך ללמד מתמטיקה בבית הספר ומציב בפניהם מטרה אחת מרכזית, ללמוד לחשוב ולהתחשב.
מקור: על"ה 45, תשע"א 2011.


המתמטיקה היא שפה
כתבה: נאוה אזהרי, סיגל רוטנברג
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: קישור בין הוראת המתמטיקה לשפה העברית
מקור: על"ה 45, תשע"א 2011.


משולחנו של מורה ותיק
כתבה: בשארה ג'אסר
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: על הוכחת משפט בדרכים גיאומטריות והרחבת המעגל לאליפסה.
מקור: על"ה 45, תשע"א 2011.


פתרון בעיות לא שגרתיות בעזרת שיטות מקוריות
כתבה: לוי יאנובסקי
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: פתרון שאלות העשרה
מקור: על"ה 45, תשע"א 2011.


מאגר שאלות במתמטיקה לבחינת הבגרות ב-3 יח"ל לשאלונים 35001, 35801 - רציונל, יעדים, מבנה
כתבה: אירמה ג'ן
מדור: משולחן המפמ"ר
תקציר: סקירה לגבי המאגר החדש לשאלון 801, החושפת את העקרונות המנחים את כותבי השאלות במאגר.
מקור: על"ה 44, תשע"א 2011.


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos