ניסוח של בעיות חקר חדשות בסיבת גאומטריה דינמית (DGE)
בעיות הנוצרות למטרת חקר ובעיות הנוצרות במהלך חקר
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
כתבה: פרופ' רוזה לייקין
תקציר: מאמר זה מציג את התובנות ממחקר ארוך טווח שנערך תוך שימוש במתודולוגיית ניסוי-עיצוב (design experiment). הניסוי נערך במסגרת תכנית להכשרת מורים, שהתמקדה בפיתוח כישורי פתרון בעיות וניסוח בעיות חדשות. בפרט, מציג המאמר אופנים שונים בהם ניתן לנסח בעיות חדשות תוך עיסוק בבעיות חקר בגיאומטריה דינאמית, ומדגים אותם באמצעות בעיות חקר שיצרו הסטודנטים במסגרת התוכנית.
מקור: על"ה 50, תשע"ד 2014.
מסע בעקבות שאלה של תלמיד
מדור: מסע בעקבות שאלה
כתבו: גילה רון וחני בהלול
תקציר: שאלה שהעלה תלמיד במהלך שיעור וקטורים התגלתה כנקודת מוצא למסע חקר מרתק, שיכול להתרחב ולהסתעף למסלולים שונים. במאמר זה נציג מסלול חקירה שבמרכזו חיפוש אחר משמעויות מגוונות שניתן לייחס לנקודה מיוחדת במרובע, ותובנות מתמטיות ודידקטיות שעולות מן החקירה. לסיום, נציע כיווני חקירה נוספים שיכולים להתפתח מאותה נקודת מוצא.
מקור: על"ה 50, תשע"ד 2014.
נקודה מיוחדת במישור, ישר מיוחד במרחב התלת-ממדי, ומישור מיוחד במרחב הארבע-ממדי
כתב: דוד בן חיים
מדור: חקירה מתמטית
תקציר:
מקור: על"ה 49, תשע"ג 2013.
היווצרותו של 'דימוי עצמי מתמטי' והשפעתו על החרדה מהמתמטיקה
כתבו:שרה רוטנברג ושרה הרשקוביץ
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר:
מקור: על"ה 49, תשע"ג 2013.
"המשפט של רון"- תלמיד כיתה ט מצוינות
כתבה: שולה וייסמן
מדור: משולחנו של מורה
תקציר:
מקור: על"ה 49, תשע"ג 2013.
חקירה בסביבה דינמית: מבעיה אחת לבעיות חדשות
כתבה: אינה ולטמן
מדור: משולחנו של מורה
תקציר:
מקור: על"ה 49, תשע"ג 2013.
המעבר מהתיכון לאקדמיה, תוך כדי התחשבות בתלמיד המצטיין
כתבו: פיטר סמובול, יוסף חפץ ונתן שטיינברג
מדור: מעבר לאופק
תקציר:
מקור: על"ה 49, תשע"ג 2013.
הוראה בדרך של יצירת רצף הצלחות כדרך להפחתת חרדה ממתמטיקה
כתבו: שרה הרשקוביץ ושרה רוטנברג
מדור:מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר:
מקור:על"ה 48, תשע"ג 2013.