מחשבונים גרפיים בחשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתבה: אניטה א' סולוב
תקציר: במאמר מתארת הכותבת התנסות שלה בשילוב מחשבונים גרפיים במסגרת קורס חדו"א. היא מדגישה את היתרונות מבחינתה של שימוש במחשבונים גרפיים בהוראה, ומשווה שימוש זה לשימוש במחשבים.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
בסיס אינטואיטיבי למשפט היסודי של האלגברה
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתבו: נצה מובשוביץ-הדר, אורית זסלבסקי ואלה שמוקלר
תקציר: מתוך הכרה בחשיבות במשפט היסודי של האלגברה ומתוך מודעות לעובדה שכל ההוכחות של המשפט דורשות ידע מתמטי שאינו נלמד בבית הספר העל יסודי, מתעוררת השאלה כיצד ניתן להביא תלמידים לידי הכרות ראשונה עם המשפט וליצור בכך מסגרת מתאימה לדיון בפתרון משוואות פולינומיאליות? במאמר מוצג רקע הסטורי ומתמטי של המשפט היסודי של האלגברה, סקירה של דרכי טיפול בהוכחות המשפט המוצעות ע"י חוקרים אחרים ותאור של תוכנית התנסות אישית לתלמידים שעשויה להביא לכך שרעיונותיה העמוקים של ההוכחה יחשפו בפני התלמידים ולהביא לכך שתלמידים שלמדו מבוא למספרים מרוכבים יבינו את מהותו של המשפט.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
מדור: לימודי מתמטיקה בעולם
כתב: שישן מו, ג'ינאן
תקציר: במאמר נסקרות מערכת החינוך, הוראת המתמטיקה והכשרת המורים למתמטיקה בסין, בין השאר נידונים הנושאים הבאים: בית הספר היסודי וחטיבת הביניים, הבחינות בבית הספר, ההשכלה הגבוהה, חינוך מבוגרים, מעמד הוראת המתמטיקה בבתי הספר בסין, תוכן הוראת המתמטיקה, היבטים דידקטיים והכשרת המורים. בנוסף, מובאות דוגמאות: לבחינה במתמטיקה המשמשת כבחינת כניסה לאוניברסיטה בסין, למערך שיעור ורשימת קורסים הנלמדים במוסדות להכשרת מורים בסין.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995