מדור: עיון ומחקר
כתבה: חוה בלודי-וינר
תקציר: במאמר דנה המחברת בהבנה לקויה של השפה האלגברית - אנאלגבריות ומתמקדת בביטוייה בנושא של תבניות מספר ותבניות פיסוק. מסתבר שבסיטואציות שונות ורבות תלמידים מפגינים מידה של אנאלגבריות וכי ברוב המקרים יש קשר בין מידת האלגבריות ובין הרמה המתמטית שנבדקת במבחני הישיגים במתמטיקה.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
סקר על השימוש במחשבים להוראת מתמטיקה בבתי ספר על יסודיים
מדור: מנסיונה של מורה
כתבו: אורית זסלבסקי, נצה מובשוביץ-הדר, ואלה שמוקלר
תקציר: במאמר מוצג סקר הבא לספק תמונת מצב על השימוש במחשבים בהוראת המתמטיקה. מטרת הסקר היא לעזור במציאת מענה לשאלות אירגוניות וקונספטואליות. המסקנה היא שהתמונה הכללית בתחום שילוב מחשב בהוראת המתמטיקה היא דלה מאד וכי על מנת לשנות את המצב יש להשקיע מאמצים בהכשרת מורים למתמטיקה ובהנחייתם בתחום השימוש במחשב בהוראת המקצוע.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
מיקרו-ברידג': עולם-זוטא קומבינטורי
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתבו: רינת חדשי-רחמן ותמי לפידות
תקציר: במאמר מציגות המחברות עולם-זוטא קומבינטורי המבוסס על משחק דמוי ברידג' הקרוי - מיקרו-ברידג'. מטרת המשחק היא לבנות סביבה שבה התלמידים יעסקו בתכנים קומבינטוריים, נושאים הנחשבים לקשים ללמידה. בנוסף למשחק ממליצות המחברות כמה המלצות דידקטיות לשימוש במיקרו-ברידג' כעולם זוטא לקומבינטוריקה. לדעתן, השימוש בעולם-זוטא המוצע במאמר יעזור לתלמידים להיות לומדי קומבינטוריקה מוצלחים בתקופת בית הספר ובמובן מסויים גם כל החיים.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995