טריגונומטריה והמכפלה הוקטורית

כתב: אברהם שמשון עמיצור

תקציר: המאמר עוסק בהגדרות המכפלה הוקטורית במישור ובמרחב. בעזרת הגדרות אלה מחשבים את הפונקציות סינוס וקוסינוס, משפט הסינוסים. בנוסף מודגמים כמה שימושים של מושגים אלה בהוכחות העוסקות בתיכונים במשולש, חוצי זוית במשולש, רדיוס מעגל החוסם משולש, ושטח מצולע במישור.

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995


שיחה עם פרופ' פרלה נשר - המדענית הראשית של משרד החינוך

כתבו: אנה ספרד וחנה פרל

תקציר: במאמר משוחחות המחברות עם פרופ' פרלה נשר על השקפותיה כחוקרת, כמפתחת תוכניות לימודים וכמורת מורים. פרופ' נשר מתייחסת לשאלות העוסקות במצבו של החינוך המתמטי בהוראה להבנה לעומת הוראת טכניקות, בהכשרה להוראת מתמטיקה ובמבט כללי על המערכת.

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995 


מודלים סמויים וחשיבה מתמטית

מדור: עיון ומחקר

כתב: אפרים פישביין

תקציר: המאמר עוסק במספר דוגמאות של מודלים סמויים, קונקרטיים, אשר משפיעים על המושגים והפעולות המתמטיות של תלמידים. היות ומודלים אלה משפיעים גם בשלב האופרציות הפורמליות, מציע המחבר לשקול נקודת מבט חדשה על התיאוריה ההתפתחותית של פיאז'ה ולאמץ תהליך מטה-קוגנטיבי כדי להתגבר על הקונפליקטים. במאמר נידון הנושא של מודלים סמויים בהקשר למושג הקבוצה, סימן השוויון, ופעולות חיסור, כפל וחילוק. 

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos