פונקציות עם שורשים שאינם ריבועיים- אולי צריך חוקי גזירה חדשים?
כתבה: חמוטל דוד.
מדור: במבט נוסף.
תקציר: פונקציות עם שורשים ריבועיים ושאינם ריבועיים ממקדות את תשומת הלב בתחומי ההגדרה שלהן ובתחומי ההגדרה של נגזרותיהן. המאמר עוסק בתכונות של פונקציות אלה ושל נגזרותיהן, ודן בנקודות עדינות שיש לתת עליהן את הדעת, בעת העיסוק בפונקציות אלה, על מנת להימנע מטעויות.
מקור: על"ה 57 תשע"ט, 2019.
פרבולות שונות בתכנית הלימודים מנקודת מבט מקשרת
כתב: אמיר בן בסט.
מדור: עיון ודיון.
תקציר: תכנית הלימודים ברמת 5 יחידות לימוד כוללת התייחסות לשתי משוואות שונות המתארות גרף של פרבולה קנונית: במפגש עם הפרבולה בחטיבת הביניים, הפרבולה הקנונית מוצגת כגרף של פונקציה ריבועית באמצעות המשוואה y=ax^2. בכתה י"ב הפרבולה הקנונית מוצגת כמקום גאומטרי באמצעות המשוואה y^2= 2px. מאמר זה מקשר בין שני סוגי הפרבולות, משלוש נקודות מבט: בעזרת שימוש בגיאומטריה אנליטית, בעזרת מספרים מרוכבים ומישור גאוס, ובעזרת שימוש במטריצת הסיבוב.
מקור: על"ה 57 תשע"ט, 2019.
קידום מורים לקראת פיתוח גישה לפתרון בעיות מתמטיות "לראות את הקל"
כתבו: תקוה עובדיה ומשי הלפרין.
מדור: עיון ודיון.
תקציר: במאמר הנוכחי נדגים מפגש של מורים למתמטיקה בתוכנית לתואר שני בתהליך קריאת מאמר מחקרי וניסיון ליישם את המלצותיו כדי לפתח מיומנות הוראה מיוחדת, שמקדמת את התלמידים לקראת ראיית האסטרטגיה הפשוטה ביותר ((Seeing the easy לפתרון בעיה מתמטית נתונה.
מקור: על"ה 57 תשע"ט, 2019.