מה יכול מורה בית הספר העל יסודי ללמוד ממורת בית- הספר היסודי
מדור: עיון ודיון
כתב: רון אהרוני
תקציר: המחבר פורש לפנינו עצות להוראה טובה אותן עיצב לעצמו בשנים האחרונות בעת שהתנסה בהוראה בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים. לתחושתו, המפגש עם שיטות ההוראה של מורות בבית הספר היסודי, תורם רבות לשיפור ההוראה ברמות הגבוהות. הוא מביא דוגמאות למהלכי הוראה בנושאים שונים, כמו: פתרון משוואות פשוטות, זהויות אלגבריות ותבניות מספר, משוואות ריבועיות ואפילו לוגריתמים.
מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005
שיעור בכיתה 'מעושרת' תפקידי הנגזרת השנייה והנגזרת השלישית
מדור: מנסיוננו
כתבה: לאה לטנר
תקציר: במאמר: דיווח על שיעור בכיתה הלומדת לקראת בחינת בגרות ברמת 5 יח"ל, בה לומדים תלמידים בעלי יכולת גבוהה במיוחד. השיעור עסק בנגזרת השנייה ונערך בו דיון בשאלה מה אפשר להסיק מנגזרת שנייה של פונקציה.
מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005
שברי יחידה, שלשות פיתגוריות ומספר המחלקים של מספרים טבעיים
מדור: חקירה מתמטית
כתב: עלי עותמאן
תקציר: במאמר מתוארות שלוש בעיות הקשורות למספר המחלקים של מספר טבעי: בעיות ההצגה של שבר יחידה כסכום או הפרש של שני שברי יחידה שונים; ושלשות פיתגוריות. הבעיות מתאימות לשילוב בהוראת האלגברה בחטיבת הביניים.
מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005