על פתרון משוואות ממעלה שלישית ורביעית סיפור היסטורי ועיבוד דידקטי לצדו
מדור: היסטוריה
כתבו: נצה מובשוביץ-הדר, איריס נגלר-גרוסמן
תקציר: במאמר מסופר הסיפור ההיסטורי של פתרון משוואות ממעלה שלישית ורביעית על ידי מתמטיקאים איטלקיים במאות ה-16 וה-17 ומוצע מערך לשילוב הנושא בהוראה בכיתה.
מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005
חוש למבנה באלגברה תיכונית- מקרה של סוגריים
מדור: מחקר
כתבו: מורין הוך, טומי דרייפוס
תקציר: במאמר מוגדר המושג 'חוש למבנה' באלגברה ומתואר מחקר שבדק את מיומנות השימוש בטכניקה אלגברית באמצעות מושג זה. במחקר נבדקה למעשה מידת השימוש של תלמידים במבניות כזו בפתרון משוואות והשפעתה על נכונות הפתרון.
מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005
השיחה המתמטית- שיח אחד או יותר?
מדור: מחקר
כתבו: חיותה רגב, שרה שמעוני
תקציר: במאמר מתואר מחקר איכותני, אשר בחן מזוויות שונות את המתרחש בשיח המתמטי הנערך בפועל בכיתה. מטרתו לשקף למורות ולסטודנטיות, המנהלות שיח כזה את הקורה בו דרך 'משקפיים' מקצועיים שונים, כדי שתוכלנה לבחון את המעשה ולשפרו.
מקור: על"ה 34, תשס"ה 2005