מדורי המרכז

האם יש פה סתירה?

מדור: צימוקים

כתב: מיכאל בלאוסוב

תקציר: במאמר מטפל הכותב בקונפליקט הנוצר מהצעה של שני פתרונות שונים למשוואה:
Active Image

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


מתמטיקה מהסרטים הדיאלוגים של אבוט וקוסטלו

מדור: צימוקים

כתב: יוחנן אחיטוב

תקציר: בחומר מובאים שלושה דיאלוגים מתמטיים שנונים ומצחיקים, מתוך הסרט: Black Privates משנת 1941, בכיכובם של אבוט וקוסטלו.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


קשרי גומלין בין המרכיבים הפורמאליים, האלגוריתמיים והאינטואיטיביים של פעילות מתמטית

מדור: חדשות

כתב: אפריים פישביין (ז"ל)

תקציר: המאמר עוסק בניתוח קשרי הגומלין בין המרכיבים הפורמאליים, האלגוריתמיים והאינטואיטיביים של הפעילות המתמטית האנושית. המחבר מביא דוגמאות מתחומים שונים במתמטיקה להדגמת קשרי גומלין אלו.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


תגובה למאמר: "לא על החשבון הדיפרנציאלי לבדו" (אריה רוקח, על"ה 29)

מדור: קוראים כותבים

כתב: יוסף בראל

תקציר: בחומר מתייחס הכותב למאמר של אריה רוקח, שפורסם בעל"ה 29. המאמר עסק בפתרון בעיית ערך קיצון תוך שימוש בשיקולים גיאומטריים בלבד. בחומר מובאת הוכחה נוספת לכך שבין כל המשולשים החסומים במעגל נתון, הגדול ביותר בשטחו הוא המשולש שווה הצלעות.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


פרישת גליל קטום

מדור: בעיה לעניין

כתבה: רוזה לייקין

תקציר: במאמר מזמינה המחברת את הקוראים למצוא את העקום התוחם פריסה של גליל קטום ומציעה חמש דרכים שונות לפתרון הבעיה.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


הוכחה בדרך אחרת

מדור: זה רעיון

כתב: פתחי סלאח

תקציר: בחומר מביא המחבר הוכחות של טענות שהופיעו בבחינות הבגרות בשנים האחרונות. הטענות הופיעו כחלק משאלה בבחינה העוסקת באינדוקציה מתמטית. המחבר מציע מגוון דרכים להוכחה ללא אינדוקציה מתמטית.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


מי צריך מתמטיקה? העיתונאי אבי כצמן משוחח עם עופר ליבה

מדור: מי צריך מתמטיקה?

כתב: עופר ליבה

תקציר: במאמר מציג עופר ליבה את תפיסתו ביחס למתמטיקה כפי שעלתה בראיון אישי עם העיתונאי אבי כצמן. הראיון ששודר ברדיו ירושליים לפני כארבע שנים, במסגרת התוכנית השבועית: "שישה מאזינים ואורח".

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


מלימודי המתמטיקה האלמנטרית לעבודה נסיונית בלימודי הנדסה

מדור: בטעם של פעם

כתב: אריה כרוך ז"ל

תקציר: בחומר מובאים כלשונם ההקדמה והפרק השני בחוברת בשם "מלימודי המתמטיקה האלמנטרית" שכתב מורה למתמטיקה- אריה כרוך ז"ל. החוברת התפרסמה בהוצאת "השכלה" בשנת תרפ"ח. הפרק המובא כאן מתאר דרך ממחישה לטיפול במשפטים בגיאומטריה העוסקים במצולעים שווי שטח.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


איפה פוגשים השברים את השקולים להם? האם יכול מפגש זה להתרחש בבית הספר היסודי?- חלק א'

מדור: מחקר

כתבו: אילנה ארנון, פרלה נשר ורנטה נירברג

תקציר: במאמר מתארות המחברות מחקר שערכו ביחס להבנת מושג השבר כמחלק שקילות. המחקר נעשה תוך למידה בעזרת התוכנה "שמש" המאפשרת בניית ייצוגים לשברים, המדגישים את תכונתם כמחלקות שקילות.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


אסימפטוטות המקבילות לציר ה-x

מדור: צימוקים

כתב: יפים כץ

תקציר: במאמר מציג המחבר פתרון של שאלה מבחינת הבגרות של קיץ תשנ"ב ומדגיש מכשולות בגזירת פונקצית שורש, ובחיושבי גבולות, לצורך מציאת אסימפטוטות.

מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos