מדור: היסטוריה
כתבו: ישראל קליינר ונצה מובשוביץ-הדר
תקציר: במאמר מובאת סקירה היסטורית רחבה ומפורטת על התפתחות ההוכחה המתמטית.
מקור: על"ה 27, תשס"ב 2001
מדור: זה רעיון
כתבה: גרייסי ויניצקי לנדמן
תקציר: במאמר מובא הרעיון של טיול מתמטי ככלי ללמידה חוויתית. המשתתפים בטיול מבצעים במהלכו משימות מתמטיות הכוללות פעילויות מסוגים שונים. מובאות שתי דוגמאות ייחודיות לטיול מתמטי בחיפה, אולם משימות רבות ניתן להתאים בקלות לכל אזור אחר.
מקור: על"ה 27, תשס"ב 2001
קידום חשיבה רב ייצוגית בתחילת לימודי האלגברה
מדור: מחקר
כתבו: אלכס פרידלנדר ומיכל טבח
תקציר: המחברים מדווחים על מחקר שערכו בחטיבת הביניים, בנושא מעבר בין ייצוגים שונים של מושג הפונקציה. במאמר קיימת התייחסות לתיאור סיטואציית הבעיה, הצגת שאלות חקר ושאלות משוב.
מקור: על"ה 27, תשס"ב 2001
מדור: חקירה מתמטית
כתבה: עטרה שריקי
תקציר: במאמר מוצגת בעית "אי המטמון" ומוצעות שש דרכים שונות לפתרונה. בפתרונות נעשה שימוש בכלים מתחומים שונים של המתמטיקה. כן מוצגות בעיות נוספות הנגזרות מן הבעיה הבסיסית, ויש הכוונה לשינוי תנאי הבעיה המקורית. בסיום מובאת הצעה לדיון ב"יופי" של הוכחות.
מקור: על"ה 27, תשס"ב 2001
לזכרו של פרופ' שמואל אביטל (1915-2001)
מדור: מהמערכת
כתבו: המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים - הטכניון
תקציר: בחומר מתואר פועלו של פרופ' שמואל אביטל מאבות החינוך המתמטי בארץ.
מקור: על"ה 27, תשס"ב 2001
מדור: חקירה מתמטית
כתבה: לאה דולב
תקציר: המחברת מספרת את סיפורה של חקירה מתמטית, שראשיתה וצעה על-ידי שתי תלמידות. השאלות, שנשארו פתוחות בסיום עבודתן, הובילו לעיון בתחום המשוואות הדיפרנציאליות.
מקור: על"ה 27, תשס"ב 2001
המושג המתמטי 'קבוצה' ו'מודל האוסף'
כתבו: אפרים פישביין ומדלן בולצן
תקציר: במאמר מתואר מחקר שבדק את ההשפעה של המשמעות הראשונית הנאיבית שהלומד מיחס למושג על תפיסתו את המושג לאורך זמן. המחקר התייחס למושג המתמטי 'קבוצה' ובדק כיצד משפיעות התכונות השייכות למודל 'האוסף' - המודל הראשוני והאינטואיטיבי - אשר עומדות בסטירה לתכונות של המושג המתמטי הפורמלי. לדעת החוקרים ניתן ללמוד מהמחקר על הקשר שבין מודל סמוי לבין התפיסה המדעית והמתמטית גם עבור מושגים אחרים.
מקור: על"ה 26, תש"ס 2000