מדורי המרכז

מבחר תוצאות במתמטיקה בסיום הלימודים בביה"ס העל-יסודי בישראל ובמדינות אחרות

מדור: TIMSS

כתבה: נצה מובשוביץ-הדר

תקציר: במאמר מובא סיכום תוצאות המחקר הבינלאומי השלישי של הישגים לימודיים במתמטיקה ובמדעים - TIMSS. לדעת המחברת, ראוי שהעוסקים באורח ישיר ובעקיפין בחינוך המתמטי של הדור הצעיר והאחראים להנהגתו, ילמדו ברצינות את תוצאות המחקר הבינלאומי השלישי, ויפיקו מהן את הלקחים הדרושים.

מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998


שינויים שמביאים טכנולוגיית CAS לסביבה המתמטית של מורים

מדור: מהמערכת

כתבו: נורית זהבי וגיורא מן

תקציר: במאמר מובאות דוגמאות לשילוב השימוש בתיכנות CAS - Computer Algebra Systems בהוראה ומודגשים היתרונות הדידקטיים של השילוב: מעבר לחשיבה אסטרטגית במקום עיסוק בטקטיקה; בניית קישור משמעותי בין אלגברה וגיאומטריה,  הדוגמאות לקוחות מקורסים למורים ומתפרסות על תחומים מתמטיים מגוונים: תורת המספרים, פיסיקה, בעיית ערך קיצון, חתכי חרוט, מערכות משוואות.

מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998


מתמטיקה נומרית בבית הספר התיכון

מדור: מהמערכת

כתב: גדעון צבס

תקציר: המאמר נכתב לכבוד פרסומה של תוכנית לימודים חדשה למקצוע מדעי המחשב. בחלקו הראשון סקירה היסטורית של הנושאים באנליזה נומרית ששולבו במהלך השנים בתוכנית הלימודים ובחלקו השני סקירה של הנושאים שנבחרו לתכנית החדשה על-ידי ועדת המקצוע והתכנית במדעי המחשב. 

מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998


מתמטיקה, ספרות ומה שביניהם

כתבה: קרן גרוסמן

מדור: מורים מציעים

מקור: על"ה 22, תשנ"ח 1998 


ועוד על חתך הזהב

כתב: איגור זלצר

מדור: תכנים חדשים

מקור: על"ה 22, תשנ"ח 1998 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos