מבחר תוצאות במתמטיקה בסיום הלימודים בביה"ס העל-יסודי בישראל ובמדינות אחרות
מדור: TIMSS
כתבה: נצה מובשוביץ-הדר
תקציר: במאמר מובא סיכום תוצאות המחקר הבינלאומי השלישי של הישגים לימודיים במתמטיקה ובמדעים - TIMSS. לדעת המחברת, ראוי שהעוסקים באורח ישיר ובעקיפין בחינוך המתמטי של הדור הצעיר והאחראים להנהגתו, ילמדו ברצינות את תוצאות המחקר הבינלאומי השלישי, ויפיקו מהן את הלקחים הדרושים.
מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998
שינויים שמביאים טכנולוגיית CAS לסביבה המתמטית של מורים
מדור: מהמערכת
כתבו: נורית זהבי וגיורא מן
תקציר: במאמר מובאות דוגמאות לשילוב השימוש בתיכנות CAS - Computer Algebra Systems בהוראה ומודגשים היתרונות הדידקטיים של השילוב: מעבר לחשיבה אסטרטגית במקום עיסוק בטקטיקה; בניית קישור משמעותי בין אלגברה וגיאומטריה, הדוגמאות לקוחות מקורסים למורים ומתפרסות על תחומים מתמטיים מגוונים: תורת המספרים, פיסיקה, בעיית ערך קיצון, חתכי חרוט, מערכות משוואות.
מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998
מתמטיקה נומרית בבית הספר התיכון
מדור: מהמערכת
כתב: גדעון צבס
תקציר: המאמר נכתב לכבוד פרסומה של תוכנית לימודים חדשה למקצוע מדעי המחשב. בחלקו הראשון סקירה היסטורית של הנושאים באנליזה נומרית ששולבו במהלך השנים בתוכנית הלימודים ובחלקו השני סקירה של הנושאים שנבחרו לתכנית החדשה על-ידי ועדת המקצוע והתכנית במדעי המחשב.
מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998
כתבה: קרן גרוסמן
מדור: מורים מציעים
מקור: על"ה 22, תשנ"ח 1998
בניית קירוב לפונקציית הסינוס - פעילות במעבדה מתמטית
כתבה: אסתר אופנהיים
מדור: מורים מציעים
מקור: על"ה 22, תשנ"ח 1998
חידות, בעיות ומשימות מתמטיות בעלות פתרונות עם מספרים שלמים בלבד
כתבו: לאה אוקסמן ומשה סטופל
מדור: מורים מציעים
מקור: על"ה 22, תשנ"ח 1998
הסתברות מותנית כמקור לפרדוקסים ותוצאות מפתיעות
כתב: אלכס קופרמן
מדור: תכנים חדשים
מקור: על"ה 22, תשנ"ח 1998
התיכון שווה למחצית היתר (עם נייר ומספריים) - דרכי הוכחה והמחשה
כתב: אהוד לם
מדור: תכנים חדשים
מקור: על"ה 22, תשנ"ח 1998
משפטים גיאומטריים הנוצרים על-ידי 'משחקים' בביטויים אלגבריים
כתב: אבי סיגלר
מדור: תכנים חדשים
מקור: על"ה 22, תשנ"ח 1998