מדורי המרכז

מתמטיקה כחלק מהתרבות האנושית וההשכלה הכללית

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתב: רון נעמן

תקציר: במאמר מוצגת אמונתו של המחבר שלימודי המתמטיקה (ולא האריתמטיקה לבדה) הינם הזדמנות להנחיל לכל אדם דרך חשיבה רציונאלית, המאפשרת לשפוט בכלים ברורים מה נכון ומה אינו נכון, אילו עובדות ניתן להוכיח ומה מבדיל בינן לבין אמונה דתית. לדעתו, דרך חשיבה זו היא הבסיס להתפתחות מדעית טכנולוגית.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


פיתוח תכניות הלימודים במתמטיקה בישראל- מנין ולאן?

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתב: מיכאל משלר

תקציר: במאמר מוצגת סקירה של חלק מהמטרות שעמדו בפני מחברי תוכניות הלימודים במתמטיקה בכל הרמות של בית הספר. המחבר מצביע על הישגים ועל כישלונות, ומציע מטרות אחדות שלדעתו יש לשאוף להשגתן בתוכניות החדשות.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


הוראת מתמטיקה בביה"ס העל יסודי- מנין ולאן? מצוקת המורים למתמטיקה

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתבה: נעמי צ'יזיק

תקציר: במאמר מציגה המחברת מנסיונה את הקשיים העומדים מול המורה למתמטיקה בישראל של שנות האלפיים. גורמים רבים משפיעים על עבודת המורה למתמטיקה, מעורבים בה ומתערבים בה. 

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


טיפול במתקשים- מנין ולאן? 

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתבה: ליאורה לינצ'בסקי

תקציר: במאמר, מנתחת המחברת את מצבן של האוכלוסיות החלשות במערכת החינוך בישראל. המחברת קוראת לעוסקים בחינוך להעדיף 'פתיחת דלתות' לתלמידים המתקשים על פני דאגה לכך ש'המסננת' (הערכת הישגים במתמטיקה) תמשיך לבצע את תפקידה. 

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


טיפוח מצוינות במתמטיקה- מנין ולאן? 

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתבה: אורית זסלבסקי

תקציר: ההכרה בנחיצות של תכניות לטיפוח מצוינות במתמטיקה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות. במאמר מועלות לדיון ולמחשבה סוגיות בעייתיות הקשורות לתכנון ולהפעלה של תכניות לטיפוח מצוינות במתמטיקה בבית הספר.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


מתמטיקה בחינוך היסודי- מנין ולאן?

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתבה: פרלה נשר

תקציר: במאמר סקירה היסטורית של תוכניות הלימודים במתמטיקה לביה"ס היסודי בעשורים האחרונים, ובספרי הלימוד בהתאם.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


בחינות הבגרות- מנין ולאן?

מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?

כתב: דן עמיר

תקציר: המחבר דן בבעיות המתגלות, לדעתו, במערכת החינוך המתמטי בישראל, לאורן נדרשת רוויזיה במבנה בחינות הבגרות.

מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos