תלמידים מפתחים משחקים במסגרת התחרות "בואו נשחק מתמטיקה"
כתבו: צוות מרכז המורים.
מדור: מהנעשה במרכז המורים.
תקציר: התחרות: "בואו נשחק מתמטיקה" ע"ש אלעד שיאון היא כבר מסורת במרכז המורים. תלמידים מרחבי הארץ מפתחים משחקים מתמטיים יפים, מלמדים ומהנים. התלמידים הציגו את עבודותיהם בטקס הסיום שנערך בבית מיקרוסופט בחיפה. כאן תוכלו למצוא מבחר מן המשחקים הזוכים.
מקור: על"ה 55 תשע"ז, 2017.
חמסה חמסה - פרפראות מתמטיות לכבוד הגיליון ה- 55
כתבו: צוות מרכז המורים.
מדור: לקינוח.
מקור: על"ה 55 תשע"ז, 2017.
כתבו: מערכת על"ה , מרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי.
מקור: על"ה 54, תשע"ו 2016.
הגדרות שונות ל"אותו מושג" - מנוף או מכשול? המקרה של הטרפז
כתבו: קרני שיר ואורית זסלבסקי.
מדור: עיון ודיון.
תקציר: הגדרת הטרפז כמרובע שיש לו זוג אחד בלבד של צלעות נגדיות מקבילות, שונה מהגדרות אחרות המופיעות בתכנית הלימודים בגאומטריה, ולכן גם מעוררת שאלות בקרב תלמידים.
במאמר דנות המחברות במושג ההגדרה, בהגדרות שונות לטרפז, הנהוגות במקומות שונים בעולם, בהשלכות שיש להגדרה על המושג טרפז, על תכונות הטרפז, ועל ההירארכיה במשפחת המרובעים.
מקור: על"ה 54, תשע"ו 2016.
על מעגלים משיקים ומספרי פיבונאצ'י
כתבו: אסתר גרונהט ולוי ינובסקי.
מדור: חקירה מתמטית.
תקציר: במאמר משתפים אותנו המחברים בחקירה מתמטית שנקודת המוצא שלה היא בעיה המתאימה לתלמידים המכירים את משפט פיתגורס,
ותכונות של מעגלים משיקים. החקירה, שכולה מבוססת על כלים שהם בהישג ידם של תלמידים הלומדים מתמטיקה ברמת 5 יחידות הניבה תוצאות יפות ומפתיעות, המקשרות בין תחומי מתמטיקה אחדים.
מקור: על"ה 54, תשע"ו 2016.