לומדים מתמטיקה בכיתה ב: חקר מקרה של מאפייני 'בכיתה המתמטית' וההבנה של התלמידים
מדור: עיון ומחקר
כתבה: רות שיין
תקציר: במאמר דיווח על מחקר שבדק את תרומתה ללמידה של תוכנית לימודים לכיתה ב, המבוססת על פתרון בעיות, שיח מתמטי וחשיפה של אסטרטגיות חשיבה של תלמידים. על-פי תוצאות המחקר תוכנית כזו תורמת לשיפור הישגים במבחנים בכתב, תוך שהיא מפתחת הבנה.
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999
על דמיון מצולעים החסומים במעגל
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתב: אריה רוקח
תקציר: במאמר תשובה לשאלה: האם שני מצולעים חסומים במעגל בעלי זוויות שוות בהכרח דומים זה לזה? התשובה מבחינה בין מצולעים בעלי מספר זוגי של צלעות לבין כאלה בעלי מספר אי-זוגי של צלעות. מתברר כי עבור מצולעים בעלי מספר אי-זוגי של צלעות התנאי אכן מספיק, אך עבור האחרים התנאי אינו מספיק.
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999
הערות להוראת הפונקציה המעריכית
מדור: שיטות חדשות, תכנים חדשים
כתב: יעקב ש' קופיץ
תקציר: במאמר מוצגות שתי הגדרות של המספר e. האחת בגישה פונקציונאלית והשנייה בגישה סדרתית. מחבר המאמר מציג הסבר המתאים לתלמידי תיכון להצגת השקילות של שתי ההגדרות .
מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999