הוראת מתמטיקה בביה"ס העל יסודי- מנין ולאן? מצוקת המורים למתמטיקה
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: נעמי צ'יזיק
תקציר: במאמר מציגה המחברת מנסיונה את הקשיים העומדים מול המורה למתמטיקה בישראל של שנות האלפיים. גורמים רבים משפיעים על עבודת המורה למתמטיקה, מעורבים בה ומתערבים בה.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: ליאורה לינצ'בסקי
תקציר: במאמר, מנתחת המחברת את מצבן של האוכלוסיות החלשות במערכת החינוך בישראל. המחברת קוראת לעוסקים בחינוך להעדיף 'פתיחת דלתות' לתלמידים המתקשים על פני דאגה לכך ש'המסננת' (הערכת הישגים במתמטיקה) תמשיך לבצע את תפקידה.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
טיפוח מצוינות במתמטיקה- מנין ולאן?
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: אורית זסלבסקי
תקציר: ההכרה בנחיצות של תכניות לטיפוח מצוינות במתמטיקה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות. במאמר מועלות לדיון ולמחשבה סוגיות בעייתיות הקשורות לתכנון ולהפעלה של תכניות לטיפוח מצוינות במתמטיקה בבית הספר.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
מתמטיקה בחינוך היסודי- מנין ולאן?
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: פרלה נשר
תקציר: במאמר סקירה היסטורית של תוכניות הלימודים במתמטיקה לביה"ס היסודי בעשורים האחרונים, ובספרי הלימוד בהתאם.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתב: דן עמיר
תקציר: המחבר דן בבעיות המתגלות, לדעתו, במערכת החינוך המתמטי בישראל, לאורן נדרשת רוויזיה במבנה בחינות הבגרות.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבו: יולי תמיר, משה סידי, נדב לירון, ניל שרמן, דוד בן חיים, יצחק גת וחנה פרל.
תקציר: דברי המברכים בסימפוזיון בנושא: חינוך מתמטי בישראל- לאן?
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
עשרים שנה למרכז הארצי "קשר חם"
מדור: בעקבות הסימפוזיון: החינוך המתמטי בישראל- לאן?
כתבה: נצה מובשוביץ-הדר
תקציר: המרכז הארצי קשר-חם נועד, כפי ששמו מעיד עליו, לפעול לקידום, שיפור ורענון החינוך המתמטי במערכת החינוך העל-יסודי בישראל. האמצעי היסודי להשגת היעד הוא גיבוש וטיפוח הקהילייה המקצועית העוסקת בחינוך מתמטי בישראל בליווי פיתוח אמצעים וכלים ראויים לכך. צוות המרכז חותר לכך שיהיו ברשותו האמצעים הדרושים להרחיב את הפעילות ולהעצים כל בית ספר על-יסודי במדינה שישתף עמו פעולה ויתברך בתוצריו.
מקור: על"ה 37, תשס"ז 2007
על ארבעה סוגים של קשרים מתמטיים ופתרון בעיות בדרכים שונות
מדור: תכנים בתוכנית
כתבה: רוזה לייקין
תקציר: במאמר מוצגות ארבע בעיות מתמטיות, בצירוף פתרונות שלהן במספר דרכים, המדגימים מערכות קשרים בין מושגים במתמטיקה. הקישורים המוצגים במאמר הם משלושה סוגים: קישורים בין ייצוגים שונים, קישורים בין מושגים שונים וקישורים בין ענפי המתמטיקה השונים.. הבעיות המקוריות לקוחות מנושאים שונים בתכנית הלימודים: בעיית תנועה, הגדרת מושג, משפט בגיאומטריה, בעיית ערך קיצון.
מקור: על"ה 36, תשס"ו 2006
מתמטיקה וספרות- הילכו השניים יחדיו?
מדור: עיון ודיון
כתבו: קלרה זיסקין, אלה שמוקלר, נצה מובשוביץ-הדר
תקציר: במאמר נפרשת רשת קשרים ענפה בין מתמטיקה לספרות- שני תחומים שמקובל לחשוב עליהם כזרים לחלוטין, ומובאות עצות מעשיות למורה ומשימות לתלמידים המיועדות לשילוב בין ספרות לבין פתרון בעיות מתמטיות.
מקור: על"ה 36, תשס"ו 2006
מדור: עיון ודיון
כתב: דן עמיר
תקציר: המאמר עוסק בחיתוך הזהב- נושא המופיע בהקשרים שונים של המתמטיקה ומתקשר גם לתחומי תוכן מחוץ למתמטיקה, כמו אמנות או אדריכלות. בנוסף להקשרים המוכרים, מובא במאמר שימוש ממספר המתאר את יחס הזהב במשחק 'מחשבת' על לוח אינסופי- פתרון שהוצע על ידי ג'ון קונוויי (John Conway).
מקור: על"ה 36, תשס"ו 2006