מדורי המרכז

שמשון עמיצור איננו 

מדור: לזכרו של פרופ' שמשון א' עמיצור

כתבה: מרים כהן

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995 


מתוך האזכרה באקדמיה הלאומית למדעים 

מדור: לזכרו של פרופ' שמשון א' עמיצור

כתב: אלכס לובוצקי

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995 


הוראת מתמטיקה - מחשבות ותופעות 

מדור: לזכרו של פרופ' שמשון א' עמיצור

כתב: שלמה וינר

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995 


איך להפוך את השטח בשאיפה לגבול

מדור: קוראים כותבים

כתב: יעקב קופיץ

תקציר: במאמר מציג המחבר הוכחה של הגבול הנ"ל שאינה מתבססת על מושג השטח. ההוכחה מתבססת על המושג מסילה פוליגונלית.

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995


פעילות עם מחשבון גרפי

מדור: דפי עבודה

כתבה: חנה פרל

תקציר: במאמר מובא דף פעילות בנושא שרטוט גרפים של פונקציות וחקירתם. המטרה היא לעורר בתלמיד מוטיבציה ללמוד כלים אנליטיים לחקירת גרפים של פונקציות. בנוסף לדף העבודה לתלמיד, מובאות הערות דידקטיות המיועדות למורה.

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995 


משחק לשיעור מתמטיקה

מדור: חידות ושעשועים

כתבה: חיה נגאל

תקציר: במאמר מוצג משחק שניתן לשלבו בשיעורי מתמטיקה בכל נושא. מובאת דוגמה אחת הקשורה בנוסחאות הכפל המקוצר.

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995 


האם אפשר אחרת?

מדור: האם אפשר אחרת?

כתבו: אורי לירון ואורית חזן

תקציר: המדור "האם אפשר אחרת?" עוסק בנושאים שונים הקשורים להוראה וללמידה ומושם בו דגש על ניתוח גישות מקובלות וניתוח אלטרנטיבות. במאמר זה דנים בשתי מטאפורות המשקפות תפיסה של הוראה ולמידה: העברת חומר מראש המורה לראש התלמיד לעומת התפיסה הקונסטרוקטיביסטית, המתמקדת בבניית מבנים הכרתיים בראש התלמיד ותפקיד המורה ליצור סיטואציות מתאימות לכך.

מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos