מתוך האזכרה באקדמיה הלאומית למדעים
מדור: לזכרו של פרופ' שמשון א' עמיצור
כתב: אלכס לובוצקי
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
הוראת מתמטיקה - מחשבות ותופעות
מדור: לזכרו של פרופ' שמשון א' עמיצור
כתב: שלמה וינר
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
איך להפוך את השטח בשאיפה לגבול
מדור: קוראים כותבים
כתב: יעקב קופיץ
תקציר: במאמר מציג המחבר הוכחה של הגבול הנ"ל שאינה מתבססת על מושג השטח. ההוכחה מתבססת על המושג מסילה פוליגונלית.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
מדור: דפי עבודה
כתבה: חנה פרל
תקציר: במאמר מובא דף פעילות בנושא שרטוט גרפים של פונקציות וחקירתם. המטרה היא לעורר בתלמיד מוטיבציה ללמוד כלים אנליטיים לחקירת גרפים של פונקציות. בנוסף לדף העבודה לתלמיד, מובאות הערות דידקטיות המיועדות למורה.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
מדור: חידות ושעשועים
כתבה: חיה נגאל
תקציר: במאמר מוצג משחק שניתן לשלבו בשיעורי מתמטיקה בכל נושא. מובאת דוגמה אחת הקשורה בנוסחאות הכפל המקוצר.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995
מדור: האם אפשר אחרת?
כתבו: אורי לירון ואורית חזן
תקציר: המדור "האם אפשר אחרת?" עוסק בנושאים שונים הקשורים להוראה וללמידה ומושם בו דגש על ניתוח גישות מקובלות וניתוח אלטרנטיבות. במאמר זה דנים בשתי מטאפורות המשקפות תפיסה של הוראה ולמידה: העברת חומר מראש המורה לראש התלמיד לעומת התפיסה הקונסטרוקטיביסטית, המתמקדת בבניית מבנים הכרתיים בראש התלמיד ותפקיד המורה ליצור סיטואציות מתאימות לכך.
מקור: על"ה 16, תשנ"ה 1995