מדורי המרכז

סכום החזקות ה-k-יות של n הטבעיים הראשונים

כתב: דודו אמזלג

תקציר: במאמר מוצגות שתי שיטות למציאת סכום החזקות ה-k-יות של n הטבעיים הראשוניים בצירוף הוכחות לנכונותן. השיטה הראשונה היא רקורסיבית והשנייה מאפשרת חישוב ישיר של הסכום.

מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999


פנים רבות להגדרה: המקרה של מחזוריות

כתבו: יופ ואן דורמולן ואורית זסלבסקי

תקציר: המאמר עוסק באפיון של הגדרות מתמטיות בעקבות שיחה, בה התעורר וויכוח ביחס לנכונות של הגדרה עבור המושג  'פונקציה מחזורית'. המסקנות העולות מן הדיון הן, בין היתר, כי יש מקום לבחירה בין הגדרות שקולות לאותו מושג, אך יש גם מקום להעדפה של הגדרה אחת על-פני אחרת אף אם אינן שקולות, כהסכם בקהילייה המתמטית המצומצמת, או משיקולים פדגוגיים. מודגש כי עשיית מתמטיקה היא פעילות אנושית, הנותנת בידינו חופש לחקור וחופש להחליט החלטות, כל זמן שאנו מודעים לתוצאות הנובעות מהן.

מקור: על"ה 24, תשנ"ט 1999


אשנב לאינטרמטיקה

מדור: אינטרמטיקה

כתב: עופר ליבה

מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998


צעדים ראשונים ב-Excel

מדור: שיטות חדשות

כתב: איגור זלצר

מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998


הסופיזם כעזר ומנוף בהוראת הגיאומטריה

מדור: שיטות חדשות

כתב: מרק אפלבאום

מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998


שטח מקסימלי של מרובעים בעלי היקף נתון בדרגות חופש שונות

מדור: שיטות חדשות

כתב: אבי סיגלר

מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998


גיאומטריית המרחב: המצוי מול הרצוי

מדור: שיטות חדשות

כתבה: לאה לטנר

מקור: על"ה 23, תשנ"ט 1998


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos